سفیر کرواسی در جمع فعالان اقتصادی استان زنجان خواستار توسعه روابط منسجم با ایران به ویژه در حوزه مناسبات تجاری و اقتصادی شد.

به گزارش خبرنگار آوا دیپلماتیک، اسکریپور کیلرتس سفیر کرواسی با حضور در جمع فعالان اقتصادی استان زنجان، گفت: حضور در زنجان و آشنایی با پتانسیل‌های این استان فرصت خوبی برای روابط منسجم دوطرفه در حوزه روابط تجاری و اقتصادی را فراهم می‌کند.

وی افزود: بسیاری از سرمایه‌گذاران خواستار عقد قرارداد هستند، اما آنچه مهم است پیگیری و استمرار این روابط است.

اسکریپور کیلرتس تصریح کرد: انرژی یکی از اموری است که می‌تواند مورد همکاری دو کشور قرار گیرد و جایگاه‌های جذابی برای دو طرف ایجاد کند. علاوه بر آن صنایع غذایی و فرآوری این حوزه، صنعت ساختمان و همچنین صنایع ریلی نیز می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

غلامحسین جمیلی، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان نیز گفت: توجه به تسهیلات دو جانبه در مناسبات تجاری، تسهیل‌گر این روابط بوده و می‌تواند مورد توجه طرفین در دو کشور قرار گیرد.

وی اظهار داشت: از شش ماه گذشته پیگیر فعالیت شورای بازرگانی ایران و کشورهای حوزه بالکان بودیم که به لحاظ پاره‌ای مشکلات هماهنگی با این 9 کشور، فعالیت کامل این شورا هنوز به طور کامل محقق نشده است ولی با تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته این روابط به صورت جداگانه در دستور کار قرار گرفته و در نهایت با تشکیل کنفدراسیون، فعالیت‌های صورت گرفته را به صورت مشترک در آن شورا دنبال خواهیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان افزود: حضو سفیر کرواسی در استان زنجان به لحاظ معرفی پتانسیل‌های موجود در حوزه‌های مختلف می‌تواند زمینه همکاری‌های مشترک تجاری و اقتصادی را به خوبی فراهم کند. همچنین توجه به تسهیلات دو جانبه در مناسبات تجاری تسهیل‌گر این روابط بوده و می‌تواند مورد توجه طرفین در دو کشور قرار گیرد.

همچنین مرتضی شهامی، مدیرکل فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات استان زنجان نیز گفت: حمایت از شرکت‌های نوپا در زمینه فعالیت ICT مورد توجه جدی وزارت ارتباطات قرار دارد.

وی اظهار کرد: با تایید رئیس‌جمهور در سفر اخیر استانی خود به زنجان، این استان به عنوان قطب برق، الکترونیک و فن‌آوری اطلاعات کشور شناخته شد و ظرفیت‌های خوبی به لحاظ حضور سرمایه‌گذاران در این حوزه فراهم شده است.

شهامی افزود: در همین راستا توسعه شرکت‌ها و کسب و کار حوزه ICT استان با شرکت‌هایی که قابلیت‌های سرمایه‌ گذاری دارند در دستور کار است.

او با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های نوپا در این حوزه مورد توجه جدی وزارت ارتباطات قرار دارد، تصریح کرد: حضور شرکت‌های موفق از کشورهایی که در این زمینه فعالیت دارند می‌تواند زمینه خوبی برای تبادل تجربیات باشد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin