هری کمراینن در دیدار با استاندار آذربایجان غربی از تمایل این کشور برای همکاری در زمینه گسترش مراودات اقتصادی، کشاورزی و بهداشت و درمان خبر داد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر فنلاند در ایران خاطرنشان کرد: ما مشتاق ارتباط بیشتر با ارومیه و آذربایجان غربی هستیم و نمی خواهیم همکاری ها تنها به حوزه بهداشت مربوط باشد.

وی اضافه کرد: فنلاند صادرکننده فناوری های نوین بخش سلامت به کشورهای مختلف از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی است که می توان از این ظرفیت در راستای ارتقای ارتباط بین این کشور و آذربایجان غربی بهره برد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، فنلاند از جمله کشورهای پیشرفته در حوزه مدیریت آب و کشاورزی به شمار می رود که با توجه به ظرفیت ها و مشکلات آذربایجان غربی در این خصوص، می توان در این زمینه نیز همکاری کرد.

سفیر فنلاند در ایران با اشاره به اینکه این سفر، نخستین سفر وی به آذربایجان غربی است، ادامه داد: ارتباط بسیار خوبی بین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی این استان با شرکت ‘نیوآیکون’ فنلاند به وجود آمده است که امیدواریم این ارتباط گسترده باشد.

به گزارش ایرنا، از نیمه دوم سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی با همکاری شرکت فناوری سلامت ‘نیوآیکون’ اقدام به راه اندازی نخستین داروخانه رباتیک کشور در ارومیه کرده که مقدمات این امر فراهم شده است.

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه با معرفی وضعیت و ظرفیت های این استان گفت: همسایه بودن با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان و وجود رابطه مسالمت آمیز بین مردم دو طرف مرز، ظرفیت های بالای کشاورزی، تلاش در راستای توسعه صنعتی و جاذبه های گردشگری قابل توجه از جمله پتانسیل های این استان به شمار می رود که زمینه سرمایه گذاری در این بخش ها فراهم است.

در این دیدار، استاندار آذربایجان غربی بسته فرهنگی این استان را به سفیر فنلاند تقدیم کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin