بی بی سی فارسی می‌خواهد با مطرح کردن موضوع ترکمانچای یک تنش مصنوعی میان مردم ایران و روسیه ایجاد کند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، لوان جاگاریان، سفیر روسیه در گفتگو با خبرگزاری آنا، درباره پخش برنامه‌های شبکه BBC فارسی با اهداف مغرضانه و سیاسی در راستای ایجاد تفرقه میان روسیه و ایران گفت: من تلاش می‌کنم هر روز برنامه‌های این شبکه را تماشا کنم. اگر اشتباه نکنم چندی پیش برنامه‌ای درباره روابط ایران و روسیه پخش شد که یکی از مهمانان استودیو در لندن گفت همچنان موضوع معاهده ترکمانچای در ذهن ایرانی‌هاست.

وی افزود: در ارومیه و زمان بازی تیم ملی والیبال ایران با تیم روسیه بود که ایران پیروز شد و تماشاگران شعار می‌دادند که انتقام ترکمانچای را گرفتیم! ما می‌دانیم که صفحات مختلفی در تاریخ روابط دوجانبه داشته‌ایم، اما درباره BBC فارسی می‌خواهم بگویم که بهتر است آنها به جای پرداختن به موضوع ایران و روسیه، درباره برگزیت صحبت کنند! اینکه چرا تاکنون اجرایی نشده است و اینکه چرا (در برجام) ایران تاکنون ثمره‌ فعالیت‌ها و شایستگی‌هایش را دریافت نکرده است؟!

جاگاریان تصریح کرد: آنها می‌خواهند با مطرح کردن موضوع ترکمانچای یک تنش مصنوعی میان مردم ایران و روسیه ایجاد کنند. بی بی سی بهتر است درباره وضعیت فعلی افغانستان صحبت کند که چگونه دموکراسی را برای افغان‌ها به ارمغان آورده‌اند که پس از ۱۸ سال نشانی از آن در افغانستان مشاهده نمی‌شود؟! درباره خروج نیروهای (تروریست) آمریکایی و مذاکرات پشت پرده این کشور با طالبان در دبی گزارش تهیه کنید!

وی افزود: بی بی سی فارسی نباید به دنبال ایجاد تنش‌های مصنوعی میان مردم ایران و روسیه باشد. اگر مشکلی میان دو کشور وجود داشته باشد، برای حل آن به یک طرف ثالث نیازی نیست. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درباره ایران نگاه مثبتی دارد و این موجب افتخار من است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin