سفیر افغانستان در ایران طی سفر به استان لرستان از فعالان اقتصادی این استان برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی در افغانستان دعوت به عمل آورد.

دکتر “نصیر احمد نور” در نشست مشترک با فعالان اقتصادی لرستان خاطرنشان کرد: کشورهایی در ارتباطات تجاری موفق هستند که بتوانند از شرایط موجود حداکثر استفاده را ببرند.

وی در ادامه افزود: ایران به لحاظ همسایگی با افغانستان و دارا بودن زبان مشترک نسبت به دیگر کشورها از امتیاز بالایی برخوردار است؛ چرا که کشورهای غیر هم ‌زبان و با فاصله‌ی زمانی دور باید هزینه‌ مترجم و سفر را متقبل شوند؛ در حالی‌که ایران در این زمینه هزینه‌ای ندارد.

سفیر افغانستان در تهران با تأکید بر این‌که ویران کردن آسان است و آباد کردن مشکل، تصریح کرد: کشور افغانستان برای بازسازی خرابی‌ها و ویرانی‌ها، راه درازی در پیش دارد و در جنگ متحمل هزینه‌های هنگفتی شد که متأسفانه هنوز به نتیجه‌ مورد نظر نرسیده است.

احمد نور با بیان این‌که افغانستان در همه‌ زمینه‌ها نیاز به بازسازی دارد، افزود: این مهم باید تخصصی توسط شرکت‌های متخصص و بازوهای توانمند صورت گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه پیمانکاران ایرانی در زمینه‌ی راه و شهرسازی در افغانستان پروژه‌های خوبی دارند که ما حتماً برای بازسازی کشورمان از دانش آنان استفاده می‌کنیم.

سفیر افغانستان در تهران یادآور شد: تمام توان خود را بر اساس احترام و روابط متقابل روی همکاری با کشورهای منطقه متمرکز می‌کنیم تا هر دو طرف منتفع شوند.

سفیر افغانستان با اشاره به اینکه فرایند بازسازی زمینه فعالیت شرکت‌ها و بازرگانان اهل سرمایه را فراهم کرده است، تأکید کرد: دروازه‌ها‌ی افغانستان به روی بازرگانان باز است.

احمد نور به مشکلاتی که تحریم‌های اقتصادی برای ایران به وجود آورده اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها منجر به بسته شدن برخی از دروازه‌های تجاری به روی ایران شد، اما سفارت افغانستان در خدمت لرستان خواهد بود تا زمینه‌ روابط فی‌مابین را تسهیل کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin