شیخ‌الاسلام مشاور رئیس و مدیرکل بین‌الملل مجلس با “ولادیمیر گنزالس کواسادو” سفیر کوبا در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.به گزارش آوا دیپلماتیک، شیخ‌الاسلام در دیدار با “ولادیمیر گنزالس کواسادو” سفیر کوبا در ایران ضمن اشاره به سابقه مثبت روابط دو کشور، آزادیخواهی و استقلال‌طلبی کوبا را در صحنه بین‌المللی تحسین‌برانگیز خواند و گفت: علی‌رغم وجود فاصله جغرافیایی میان دو کشور، دیدگاه‌های یکسان ایران و کوبا در قبال بسیاری از موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای زمینه‌های فراوانی برای همکاری مشترک به وجود آورده است.

مشاور رئیس و مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در ادامه نسبت به انجام رایزنی و مشورت‌های میان دو کشور در جهت تقویت همکاری‌ها در سطوح مختلف ابراز علاقه‌مندی کرد و گفت: ایران آمادگی تقویت و تحکیم همکاری‌های همه‌جانبه به ویژه در زمینه مسائل اقتصادی و سیاسی با کوبا را دارد و در این راستا از تمامی فرصت‌ها بهره خواهد برد.

وی از حوزه سلامت و پزشکی، همکاری‌های علمی و تحقیقاتی، همکاری‌های پژوهشی و دانشگاهی نام برد.

مشاور رئیس و مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی از همکاری‌های پارلمانی دو کشور در زمینه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بین‌المجالس جهانی و سازمان‌های منطقه‌ای در آمریکای لاتین و آسیا استقبال کرد.

“ولادیمیر گنزالس کواسادو” سفیر کوبا در ایران نیز در این دیدار با اشاره به نقش موثر مراودات پارلمانی در جهت حفظ و ارتقای روابط دوستانه فیمابین گفت: باید با تلاش موثر در جهت تقویت اشتراکات و پیوند‌های فیمابین از ظرفیت‌ها و هماهنگی‌های دو کشور جهت توسعه و گسترش روابط بهره برد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت همکاری‌های بیشتر در جهت مقابله با سیاست‌های استکباری قدرت‌های جهانی خاطرنشان کرد: آمریکا و همپیمانان غربی‌اش در تلاش جهت متوقف کردن حرکت‌های پیشتاز و پیش‌رو در آمریکای لاتین است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin