“ایهور لهینو” سفیر اوکراین در تهران با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.در این دیدار، بروجردی روابط بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اوکراین را خوب و رو به رشد توصیف کرد و گفت: مناسبات و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی و فرهنگی از دیرباز خوب و مناسب بوده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به سابقه روابط پارلمانی میان دو کشور نیز اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی از گسترش همه جانبه همکاری‌های سیاسی، تجاری و فرهنگی فی‌مابین حمایت می‌کند و مایل است روابط پارلمانی دو کشور در زمینه‌های مختلف بیش از پیش گسترش یابد.

بروجردی با اشاره به بحران اقتصادی جهانی بهره‌برداری از ظرفیت‌های بالقوه کشورهای دوست به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری را ضروری دانست و در این راستا بر لزوم گسترش مناسبات بین بخش‌های مختلف اقتصادی و علمی دو کشور تاکید کرد.

در ادامه این دیدار همچنین ایهور لهینو سفیر جمهوری اوکراین در کشورمان نیز روابط کشورش با جمهوری اسلامی را خوب و دوستانه خواند و گفت: اوکراین از زمان استقلال خود تاکنون روابط خوبی را با جمهوری اسلامی ایران داشته و مایل است روابط و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خود را با ایران متناسب با ظرفیت‌ها گسترش دهد.

سفیر اوکراین در ادامه با اشاره به روابط مثبت بین پارلمان‌های دو کشور، به ویژه در سطح روسا و گروه‌های دوستی، ابراز امیدواری کرد با افزایش رفت و آمد به سطح کمیسیون‌های متناظر در پارلمان‌های دو کشور،‌ روابط سیاسی و پارلمان‌های دو کشور هر چه بیشتر گسترش یابد.

وی همچنین به آمادگی کشورش برای مشارکت در پروژه‌های مختلف صنعتی و علمی از جمله هواپیماسازی با ایران اشاره کرد و خواستار حمایت مستمر مجلس شورای اسلامی از تقویت همکاری‌های مشترک دو کشور شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin