‌معاون استانداری البرز گفت: دفتر کنسولگری عراق در استان البرز برای صدور ویزای زائران کربلای معلی از غرب استان تهران، البرز و قزوین آماده خدمات رسانی به متقاضیان است.

‌‌به گزارش آوا دیپلماتیک، فتح الله حقیقی در مراسم افتتاح دفتر کنسولگری موقت عراق در البرز، با اشاره به روابط گسترده ایران و عراق افزود: حضور سفیر عراق در این استان می‌تواند باب تازه‌ای برای همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف باشد.

وی ادامه داد: تدابیر و امکانات لازم برای حضور زائران البرزی در مراسم اربعین حسینی به مراتب شایسته‌تر از سال گذشته اندیشیده شده است.

حقیقی گفت: با پیش بینی‌های صورت گرفته امسال ۳۵ هزار زائر از البرز در کربلای معلی حضور پیدا خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: از زوار انتظار می رود بمنظور دریافت خدمات مناسب و برقراری نظم و امنیت در مرزها و عراق از مبادی قانونی و با دریافت روادید اقدام کنند.

معاون استاندار اضافه کرد: ایران و عراق روابط بسیار خوبی دارند و این امر می‌تواند در استان البرز نیز به تبع کل کشور در حوزه‌های مختلف بیش از پیش تقویت شود.

در ادامه سفیر عراق در ایران گفت: ایران و عراق در منطقه و جهان همواره به دنبال صلح و ثبات هستند و به لحاظ مذهبی و فرهنگی مشترکات فراوانی داریم.

راجح صابر عبود الموسوی در مراسم افتتاح دفتر کنسولگری موقت عراق در البرز با بیان اینکه ملت شریف ایران به رهبری امام خمینی (ره) و پس از وی مقام معظم رهبری پیروز و سربلند بوده‌اند، افزود: استواری و عظمت ملت ایران را حتی توطئه‌های دشمنان بوسیله صدام نیز تحت تاثیر قرار نگرفت.

وی ادامه داد: ایران تنها کشوری است که عراق برای اربعین حسینی 12 کنسولگری موقت راه اندازی کرد و این امر نشان از روابط تنگاتنگ این دو کشور دارد.

عبود الموسوی گفت: در دو سال اخیر حجم زوار ایرانی در اربعین حسینی دو برابر شده که نشان از تقویت روابط بین ایران و عراق دارد.

وی افزود: ایران دارای ظرفیت‌های بزرگی برای همکاری‌های مشترک در حوزه‌های اقتصادی، گردشگری و سایر موارد دارد که این امر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سفیر عراق در ایران اضافه کرد: ایران پس از تحریم‌ها و با انعقاد برجام قدرت بیشتری پیدا کرد و اکنون نیز به عنوان جزیره ثبات منطقه در آرامش و پیشرفت بسر می‌برد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin