سفیر فیلیپین در ایران از آمادگی این کشور برای ایجاد دفتری به منظور رسیدگی به امور اتباع فیلیپینی در کیش خبر داد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، ادوارد مارتین منز، سفیر فیلیپین در ایران در دیدار با رسول کشت پور مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بر اساس آمار اداره مهاجرت، حدود 400 تا 500 هزار فیلیپینی در ایران هستند که از این میزان سه تا پنج هزار نیروی کار، ماهانه به صورت تغییر روادید (چنج ویزا) به کیش سفر می کنند و در 9 هتل مستقر هستند که هواپیمایی کیش ایر کار انتقال این افراد را انجام می دهد.

سفیر فیلیپین در مورد حضور فیلیپینی ها در کشورهای خاورمیانه نیز گفت: 700 هزار فیلیپینی در امارات، 250 هزار نفر در قطر، 30 هزار نفر در امان، 50 هزار نفر در کویت و یک میلیون نفر در عربستان سعودی مشغول فعالیت هستند.

ادوارد مارتین منز تاکید کرد: در صورت ایجاد جذابیت های گردشگری و امکانات بیشتر در کیش می توان علاوه بر حضور کارگران فیلیپینی در جزیره، زمینه لازم برای سفر گردشگران این کشور را هم فراهم ساخت.

سفیر فیلیپین در ایران به ظرفیت های بالای کیش در بحث جذب گردشگر اشاره کرد و گفت: سفارت این کشور در تلاش است تا برای رسیدگی به امور فیلپینی های حاضر در کیش یک دفتر ایجاد کند.

وی با بیان اینکه یک سوم ملوانان دنیا از کشور فیلیپین هستند افزود: این کشور 250 هزار ملوان دارد که 200 نفر آنها در کیش فعالیت می کنند.

سفیر فیلیپین با یاد آوری اینکه بیشتر کارگرانی که در کیش هستند از مهارت های خاص و ارزشمندی برخوردارند گفت: این افراد در کیش کار خاصی انجام نمی دهند و تنها برای صدور روادید انتظار می کشند.

وی پیشنهاد داد تا با اتخاذ برنامه ای مناسب بتوان از ظرفیت های این افراد در کیش استفاده کرد، قطعا تعداد زیادی از آنها مایل به همکاری هستند که می توان از آنها در هتل ها و همچنین برای آموزش زبان به کارگران ایرانی تا زمان صدور ویزا از حضور آنها بهره مند شد، لزومی بر استخدام و پرداخت حقوق به این افراد نیست چرا که قانون کار ایران این اجازه را نمی دهد.

سفیر فیلیپین در ایران از آمادگی این کشور برای ساخت بندرگاه کانتینری برای حمل مسافر و کالا در کیش خبر داد و افزود: در صورت تمایل برای ایجاد بندر در کیش می توان پس از ماه رمضان نشستی با حضور نمایندگان ما در دبی و مسوولان ایرانی در این زمینه برگزار کرد .

در این دیدار مشاور عالی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: اقدامات خوبی به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد برای رفاه اتباع فیلیپینی در کیش صورت گرفته است که امیدواریم توسعه پیدا کند.

رسول کشت پور با بیان اینکه سالانه حدود 95 هزار نفر از اتباع خارجی وارد کیش می شوند گفت: حدود 55 درصد از تعداد ذکر شده اتباع فیلیپینی هستند و ما سالانه میزبان 50 هزار نفر آنان در کیش هستیم.

وی در ادامه به ارائه آماری از دیگر اتباعی که به کیش سفر می کنند پرداخت و گفت: 20 درصد این افراد هندی، 15 درصد پاکستانی، 10 درصد نیز از مراکش، مصر و دیگر کشورها هستند.

به گفته مشاور عالی مدیرعامل منطقه آزاد کیش، زمینه زیادی برای جذب بیشتر این افراد وجود دارد چرا که کیش محل مفرح و جذاب برای اتباع چنج ویزایی است.

وی با بیان اینکه اتباع خارجی با انرژی و روحیه ای شاد به کشورشان باز می گردند افزود: در سه ماهه اول امسال 29 هزار و 880 نفر از “تغییر روادیدی ها” توسط هواپیمایی کیش ایر جابجا شده اند، ما علاقمندیم علاوه بر این اتباع، میزبان گردشگران فیلیپینی در کیش هم باشیم.

کشت پور پیشنهاد سفیر فیلیپین مبنی بر تاسیس دفتر نمایندگی سفارت فیلیپین در کیش را اقدام ارزشمند و مثبت برشمرد و افزود: نباید گردشگری تنها محدود به این افراد باشد، تلاش داریم با توسعه گردشگری دریایی به رونق این حوزه نیز کمک کنیم.

مشاور عالی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با یاد آوری روابط 50 ساله دیپلماتیک ایران و فیلیپین بر مشترکات فرهنگی دو کشور تاکید کرد و افزود: باید بتوانیم در حوزه گردشگری نیز این روابط را توسعه ببخشیم.

جزیره کیش با حدود 91 کیلومتر مربع مساحت و با داشتن جاذبه های فرهنگی، تاریخی و همچنین ظرفیت های طبیعی همچون آب، آفتاب، ساحل ماسه ای نقره فام و تفریحات دریایی سالانه پذیرای بیش از یک و نیم میلیون گردشگر داخلی و خارجی است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin