کانگ سام هیون، سفیر کره شمالی در ایران، طی بیانیه ایی که برای مجموعه خبری آوا دیپلماتیک ارسال کرده است. ضمن بررسی دلایل اعتراضات خیابانی مردم کره جنوبی بر علیه رئیس جمهور این کشور، همکاری اطلاعاتی و نظامی سه کشورایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی را محکوم کرده است.

رژیم پارک گون-هه در کره جنوبی به بهانه مقابله با تهدیدات هسته ای و موشکی جمهوری خلق کره در حال نزدیک سازی هرچه بیشتر روابط نظامی با ایالات متحده و ژاپن می باشد.

رژیم کره جنوبی سیر نشست های نظامی را با ایالات متحده و ژاپن برگزار کرده که طی آن، طرفین مخفیانه بر سر به اشتراک گذاری اطلاعات نظامی خود راجع به ناحیه شمالی، افزایش همکاری های نظامی سه جانبه به هدف دفاع و شدت بخشیدن به مانورهای نظامی سه جانبه مذاکره کردند.

پس از آزمایشات موشکی تحریک آمیز در آبهای نزدیک به هاوایی در ژوئن سال گذشته با همکاری ایالات متحده و ژاپن، جنگ افروزان کره جنوبی مانورهای دریایی مشترکی را با محوریت جمهوری خلق کره به عنوان هدف در 22 و 23 اکتبر انجام دادند.

جنگ افروزان کره جنوبی در 1 نوامبر مذاکرات جامعی را جهت ایجاد توافقی برای صیانت از اطلاعات نظامی با ژاپن آغاز نمودند.

هدف این اقدام جسورانه و ساده لوحانه رژیم کره جنوبی که رو به زوال و نابودی است، تنها مداومت در مقابله با جمهوری خلق کره با حمایت ایالات متحده و ژاپن می باشد.

اقدام ناگزیرانه رژیم کره جنوبی مبنی بر رصد فرصت برای آغاز جنگ با جمهوری خلق کره با حمایت ایالات متحده و ژاپن و نیز تشکیل اتحاد نظامی با آنان، زوال این کشور را تسریع خواهد کرد.

چندی پیش بود که ماجرای شرم آور “پارک گون-هه” و “چو سون سیل” در کره جنوبی برملا شد.

بنابراین، پارک گون-هه به معضل غیرقابل گریزی دچار گشته است.

ماجرای شرم آور پارک گون-هه و چو سون سیل، آبروریزی رقت انگیز قدرت و بی سابقه در تاریخ است.

هنگامی که رسانه ها نخستین بار از دسترسی چو سون سیل، دوست دیرین و معتمد پارک به اطلاعات کاملا محرمانه دولتی و اهرم ساختن آن برای اعمال نفوذ غیرقابل قبول بر رئیس جمهور از طریق شمنیسم و مناسک سنتی خبر دادند، بحران سیاسی گریبانگیر کره جنوبی شد.

وی همچنین به مداخله در امور دولت از جمله کاندیداتوری مقامات ارشد علیرغم عدم برخورداری از جایگاه رسمی متهم می باشد.

مردم خشمگین کره تظاهراتی را برپا کردند و طی آن، خواهان کناره گیری پارک از قدرت شدند.

پارک بسیار سعی می کند تا از طریق تحریکات سیاسی و نظامی علیه جمهوری خلق کره، راه گریزی از بحران فعلی بیابد.

این روش همیشگی نیروهای دست نشانده کره جنوبی است تا هنگام گرفتاری در مصیبت ها، با تمسک به مقابله و جنگ علیه جمهوری خلق کره، حواسها را به جای دیگری معطوف کنند.

در آوریل سال 2014، هنگامی که کشتی سیاحتی سئول، غرق شد و صدها دانش آموز در آب سرد دریا فریاد کمک سر دادند، پارک به مدت 7 ساعت مشغول خوش گذرانی با همسر سابقش “چو سون سیل” بود. این راز دیگر فاش شده است.

اکنون که بدترین بحران به جریان افتاده است، پارک و عروسک های خیمه شب بازیش انواع مانورهای نظامی مشترک را با فغان تهدیدات از سوی کره شمالی سر داده اند.

اینان همچنین از زیردریایی های هسته ای راهبردی ایالات متحده که به موشک های کلاهک هسته ای تجهیز شده اند پرده برداری کردند.

ارتش و مردم جمهوری خلق کره نظاره گر جنایات دار و دسته پارک علیه جمهوری خلق کره از روز به قدرت رسیدن هستند.

ما عزم خود را جزم کرده ایم تا اگر پارک جرأت کند جمهوری خلق کره را تحریک نماید، انتقامی هزاران بار شدیدتر از وی بگیریم.

اکنون همه کره ای ها از هوشیاری فزاینده ای نسبت به اقدامات پارک گون هه و نیروهای نظامی دست نشانده اش در جهت برگرداندن وضعیت از طریق تزریق شوک برخوردارند.

این اقدامات ساده لوحانه برای سرپوش گذاشتن بر بحران کنونی تنها زوال آنها را سرعت می بخشد.

تناقض اصلی آنجا است که برخی کشورها به قول و قرارهای پوچ پارک گون هه مبنی بر فراهم ساختن کمک اقتصادی امید بسته اند.

این کشورها اگر با سخنان سورانه پارک گون هه، کنار بیایند و پول های بی ارزش وی را قبول کنند، آنگاه دیگر شأن و منزلتی برایشان باقی نخواهد ماند.

هر کشوری که به آرامش و امنیت شبه جزیره کره و منطقه می اندیشد باید جایگاه راهبردی جمهوری خلق کره، واقعیت پیش رو و سیاست های متناسب با آن را بپذیرد.

برای ما مهم نیست چه کسی رئیس جمهور آمریکا می شود، اما دولت جدید ایالات متحده باید سیاست های خصمانه اش را علیه جمهوری خلق کره کنار بگذارد.

دولت جدید ایالات متحده باید کشور ما را به عنوان کشوری صاحب انرژی هسته ای به رسمیت بشناسد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin