سفیر کشور مکزیک در ایران گفت: ما آمادگی افزایش تعاملات بین دو کشور را داریم و در سفارت مکزیک برای استحکام این روابط همیشه باز خواهد بود.

به گزارش آوا دیپلماتیک، آلفونسو زگبه در نشست با اعضای اتاق بازرگانی مشهد در اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار داشت: روابط سیاسی حسنه ای بین دو دولت و پارلمان‌های دو کشور وجود داشته و زمینه‌های مساعدی برای همکاری بین ما برای تبادلات فرهنگی و همکاری های فنی وجود دارد.

وی ادامه داد: دو کشور ایران و مکزیک بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و باید در مورد یکدیگر بیشتر بدانیم. هدف سفارت مکزیک و تجار استحکام بخشی به هویت فرهنگی و شخصیتی ماست. باید تجارت را زودتر آغاز کنیم. دولت های ایران و مکزیک پیشتر کار روی جنبه های مختلف را آغاز کرده‌اند تا از این طریق بتوانند چارچوب مشخصی برای همکاری بدست آورند.

زگبه با بیان اینکه توافقاتی بین ما و ایران در حوزه های فرهنگی و کشاورزی آغاز شده است، عنوان کرد: ما می‌توانیم در زمینه تولید گوشت مرغ حلال کار کنیم و توافقات مالی آن به امضاء رسیده است. این توافقات باعث حمایت از سرمایه گذاری خواهد شد. باید این توافقات نهایی شود تا جلوی مالیات مضاعف و عوارض گمرکی گرفته شود.

سفیر مکزیک در ایران خاطرنشان کرد: باید در این مسیر خلاق باشیم، اما مشکل مشترک ما عدم وجود موسسات مالی است که بین دو کشور فعال باشد. ما باید در حوزه‌های لجستیک و حمل و نقل دریایی بیشتر کار کنیم. اکنون امکان حمل دریایی بین ایران و مکزیک وجود دارد، ولی هنوز هم وارد شدن محصولات از مکزیک به ایران مشکل است. با افزایش تجارت بین دو کشور ارتباط ما نیز افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: هر چقدر این تعاملات بیشتر شود، این نوع ارتباط توجیه بیشتری خواهد داشت. کشور مکزیک فراتر از خلیج فارس می‌تواند به عنوان یک انبار و مرکز تولید محصولات مختلف باشد. ما آمادگی افزایش تعاملات بین دو کشور را داریم و در سفارت مکزیک برای استحکام این روابط همیشه باز خواهد بود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin