“علیا کامارا” سفیر جمهوری گینه در کشورمان با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.در ابتدای این دیدار، “علیا کامارا” با تسلیم پیام تبریک رییس مجلس جمهوری گینه، انتخاب لاریجانی به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و اظهار کرد: انتخاب شما که یک شخصیت شناخته شده و بین‌المللی هستید تضمین کننده منافع ملت ایران و کشورهای اسلامی است.

در ادامه این دیدار، رییس مجلس شورای اسلامی به اهمیت و جایگاه کشورهای آفریقایی در سیاست خارجی کشورمان اشاره کرد و با بیان اینکه نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا با نگاه کشورهای غربی متفاوت است، گفت: کشورهای غربی و برخی از قدرت‌های بزرگ در پی غارت منابع و استعمار ملت‌های آفریقایی هستند اما نگاه ایران به آفریقا نگاه انسانی و برخاسته از ارزش‌های والای اسلامی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران خواستار استقلال و پیشرفت کشورهای آفریقایی است و از تعمیق و تقویت مناسبات صمیمانه با این کشورها استقبال می‌کند.

لاریجانی همچنین بر اهتمام و حمایت مجلس شورای اسلامی برای توسعه و گسترش مناسبات اقتصادی و پارلمانی با کشورهای آفریقایی از جمله جمهوری گینه تاکید کرد.

در این دیدار،‌”علیا کامارا” ضمن ابلاغ سلام‌های دوستانه رهبران کشورش به رییس مجلس شورای اسلامی، اراده مقامات جمهوری گینه  را برای توسعه روابط همه جانیه با ایران مورد تاکید قرار داد.

وی در این زمینه خواستار توسعه و تقویت همکاری‌های اقتصادی فی‌ما‌بین به ویژه سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در بخش معادن جمهوری گینه شد.

سفیر جمهوری گینه همچنین از کمک های جمهوری اسلامی ایران به کشورش قدردانی کرد و خواستار استفاده از تجربیات ایران در بخش‌های گوناگون به ویژه پارلمان گردید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin