‘كین ایچی كومانو’ سفیر ژاپن در ایران به ملاقات ‘محمدرضا داورزنی’ رییس فدراسیون والیبال كشورمان رفت و با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.در این جلسه علاوه بر كومانو و داورزنی، ‘خولیو ولاسكو’ سرمربی تیم ملی ایران، آندره زورزی گزارشگر سایت فدراسیون بین المللی، سعید درخشنده دبیر و محمود نوری معاون اجرایی فدراسیون والیبال ایران نیز حضور داشتند.
سفیر ژاپن در ایران در حاشیه این جلسه اظهار داشت: چند ماه قبل در مسابقات قهرمانی آسیا در تهران از شكست تیم ملی كشورم مقابل ایران بسیار شگفت زده شدم زیرا در ژاپن همه از سطح بالای والیبال در هر دو بخش مردان و زنان اطمینان دارند و این شكست برایم غیر قابل تصور بود.
وی ادامه داد: پس از این شكست اخبار والیبال ایران را پیگیری كردم و متوجه شدم كه در طول 20 سال گذشته ایران سرمایه گذاری زیادی در این زمینه انجام داده و به پیشرفت های گسترده ای هم دست پیدا كرده است.
كومانو گفت: از آقای داورزنی درخواست كردم كه زمانی برای گفت و گو راجع به پیشرفت والیبال ایران و افزایش زمینه های همكاری میان دو طرف به من بدهد. البته در سال های گذشته هم ارتباطات زیادی وجود داشته است مثل مسابقات و اردوهای مشترك و همچنین مربیان و بازیكنان منتقل شده بین دو كشور.
وی از مشكلات پیش آمده برای تیم ملی ایران برای سفر به ژاپن برای شركت در جام جهانی سال 2011 ابراز بی اطلاعی كرد و گفت: برای سفر به ژاپن فرایندی وجود دارد كه پنج روز طول می كشد اما برای تیم های ورزشی نباید این شرایط وجود داشته باشد. وظیفه من است كه برای تسهیل سفر تیم ایران به كشورم كمك كنم و این اتفاق در مسابقات انتخابی المپیك در خردادماه اتفاق خواهد افتاد.
سفیر ژاپن در ایران تاكید كرد: دو كشور زمینه های همكاری گسترده ای دارند و وجوه مشترك زیادی از جمله نزدیكی عاطفی دارند. ورزش دراین میان می تواند زمینه خوبی برای افزایش همكاری دو كشور باشد.
وی در پایان گفت: آرزوی من این است كه تیم های ایران و ژاپن در رقابت های انتخابی المپیك نتایج خوبی بگیرند و هر دو به مسابقات المپیك لندن صعود كنند.
محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال نیز خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه دو كشور ژاپن و ایران قدرت های والیبال شرق و غرب آسیا هستند اما به دلیل فاصله جغرافیایی زیاد میان دو كشور روابط دو طرف تنها محدود به رقابت های رسمی بوده است.
وی ادامه داد: درخواست من از آقای سفیر این بود كه با آشنایی با شرایط والیبال ایران به رشد این رشته ورزشی در قاره آسیا كمك كنیم تا فاصله سطح والیبال آسیا با جهان كم شود.
داورزنی گفت: امیدوارم در آینده روابط دو كشور در زمینه والیبال گسترده تر شود از جمله تورنمنت های دوستانه با حضور تیم هایی از كشورهای دیگر برگزار كنیم تا سطح دو كشور به جایی برسد كه همواره در رقابت های المپیك و لیگ جهانی حضور داشته باشند.
وی افزود: ما دوست نداریم تنها تیم ملی ایران در رقابت های معتبر شركت كند بلكه می خواهیم تمام تیم های آسیایی پیشرفت كنند.
داورزنی در پایان گفت: در زمانی كه كشورهای غربی تمدن نداشتند ایران و ژاپن دارای تمدن های كهن بودند و اگر این دو كشور برای پیشرفت به هم كمك نكنند از كشورهای غربی نمی توان انتظار داشت.
پس از پایان این جلسه داورزنی با دادن هدایایی از حضور كین ایچی كومانو در فدراسیون والیبال تقدیر كرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin