“محمد محمد ظهیر” سفیر سریلانکا در کشورمان با غلامعلی حداد عادل ‌رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.‌رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با بیان اینکه روابط ایران و سریلانکا همواره خوب و برخوردار از اعتدال بوده است و تا کنون هیچ گره کور و بحرانی در مناسبات فی مابین وجود نداشته است، ابراز اطمینان کرد که با توجه به توانمندی ها و امکانات دو کشور، آینده مناسبات دو کشورافق روشنتری خواهد داشت.
حداد عادل با ابراز خرسندی از همکاری و هماهنگی دو کشور در مجامع و محافل بین‌المللی از رای مثبت سریلانکا به نفع جمهوری اسلامی ایران در مساله حقوق بشر قدردانی کرده و اظهارامیدواری کرد که همکاری متقابل دو کشور در مجامع جهانی در آینده هر چه بیشتر افزایش یابد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش سریلانکا در شکل‌گیری نهضت عدم تعهد و اهتمام به بنیان‌گذاری مجمع مجالس آسیایی تاکید کرد: همان نگاه اقتضا می کند کشورهای آسیایی با جدیت سعی در شکل‌گیری مجمع مجالس آسیایی داشته باشد.
در این دیدار “محمد محمد ظهیر” سفیر سریلانکا در کشورمان با تاکید بر علاقمندی کشورش برای توسعه مناسبات دوستانه با تهران در همه زمینه ها بویژه روابط پارلمانی گفت: تقویت روابط پارلمانی زمینه‌ساز ارتقا و تعمیق مناسبات دو کشور در سایر عرصه ها خواهد بود.
وی همچنین با قدردانی از ابتکار ایران برای تشکیل مجالس آسیایی گفت: سریلانکا بطور جدی و فعال از این اندیشه حمایت می کند.
سفیر سریلانکا در ادامه با اشاره به تاریخ دیرینه مناسبات فی‌مابین افزود: روابط دو کشور همواره بر پایه دوستی بوده است.
سفیر سریلانکا در ایران همچنین خواستار توسعه مناسبات اقتصادی فی‌مابین بویژه در بخش های نیرو و انرژی و تقویت سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف صنعتی شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin