نشست هماهنگی تورنمنت چهارجانبه خیریه جام مسافر، با حضور نماینده هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل و سفیر الجزایر در ایران برگزار شد.به گزارش آوا دیپلماتیک، “گری لوئیس” هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در ایران درباره تورنمنت چهارجانبه جام مسافر گفت: یکی از دلایلی که ما در این مسابقات شرکت می‌کنیم نزدیک‌تر کردن رابطه‌ها بین مردم است. از طرفی این جام خیریه است که می‌تواند بازدهی مثبتی هم داشته باشد. من 26 سال در سازمان ملل هستم و به تمام دنیا رفته‌ام ولی حضور در این جمع برایم جالب‌تر است. به طور معمول سفرا و دیپلمات‌ها به دنبال بازی گلف و تنیس هستند و هیچگاه فوتبال را پیگیری نکرده‌اند.

وی افزود: این خیلی استثنایی است که برای ترک اعتیاد دور هم جمع شویم و به افراد معتاد کمک کنیم. ما به دنبال این هستیم تا تغییری را در جامعه ایجاد کنیم. البته قرار است چندین بازیکن سابق تیم ملی ایران هم در این راه ما را همراهی کنند.

لوییس در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان ملل برنامه‌ای برای حل مشکلات دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران با دیگر کشورها دارد، گفت: من در این باره با کفاشیان و نبی صحبت کرده‌ام. قرار است تیم ایران با الجزایر دیدار کند. البته سازمان ملل تلاش می‌کند تا مشکلات ایران را کاهش دهد و مطمئن هستم شرایط برای تیم ایران بهتر خواهد شد. باید به این قضیه خوشبینانه نگاه کرد و روابط بین ملت‌ها را ارتقاء داد.

“سفیان میمونی” سفیر الجزایر در تهران نیز درباره تورنمنت چهارجانبه خیریه جام مسافر خاطرنشان کرد: اتفاقی که با برگزاری این تورنمنت خیریه رخ می‌دهد خیلی مهم است و با ورزش می‌توان به خیلی از مسایل کمک کرد.

وی افزود: هدف اصلی ما این است که دوستی بین ممالک مختلف را افزایش دهیم و اگر در این راه مبالغی هم جمع آوری کنیم بهتر خواهد شد. من زمانی که در اندونزی سفیر بودم برای کمک به سیل زدگان برابر تیم هیات دولت این کشور بازی کردیم و امیدوارم که این اتفاق سال‌ها تداوم یابد.

سفیر الجزایر در تهران در خصوص دیدار تدارکاتی تیم‌های ایران و الجزایر گفت: برای این دیدار مذاکراتی با کفاشیان و نبی داشته‌ام.البته قبلا ایران و الجزایر با یکدیگر بازی کرده اند و مشکلی در این راه وجود ندارد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin