سفیر روسیه در دیدار با رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور بر آمادگی برای نهایی کردن توافق همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سید رمضان شجاعی کیاسری در این دیدار با اشاره به سفیر روسیه به استان مازندران و بازدید از ظرفیت ها و امکانات این استان گفت: امیدوارم این سفر موثر و مفید بوده و موجب افزایش تعاملات دو کشور بویژه در حوزه اقتصادی باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این جلسه با هدف رایزنی برای نهایی کردن توافقنامه در زمینه همکاری های تجاری و اقتصادی استان های روسیه و ایران در مازندران است تا خواسته های طرفین هر چه سریعتر تحقق یابد. ما هم هر کمکی لازم باشد انجام می دهیم تا مصوبات این توافق اجرایی شود. من معتقدم سازوکاری برای تسهیل عقد توافقنامه و نحوه همکاری ها در نظر بگیریم. استان مازندران ظرفیت های زیادی برای تعامل میان دو کشور دارد.

شجاعی با اشاره به اینکه باید تعاملات استان های دو کشور افزایش یابد تصریح کرد: روسیه پیشنهاد داده است که نشست استانداران ایران و روسیه در مازندران برگزار شود که ما هم استقبال کردیم و این نشست امیدواریم به زودی برگزار شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور همچنین افزود: اتاق بازرگانی به عنوان متولی بخش خصوصی ظرفیت های خوبی برای ای تعامل دارد. سفر اعضای اتاق بازرگانی به روسیه بسیار مفید بود و امیدواریم بخش خصوصی و سرمایه گذاران روسیه هم به ایران سفر کنند.

در ادامه این نشست لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران با بیان اینکه گزارش سفر به استان مازندران را به مسکو ارسال کرده ام گفت: قابلیت ها و ظرفیت های استان مازندران بسیار زیاد است که باید از آن استفاده کرد. ما آمادگی ایران برای عقد توافق نامه همکاری تجاری استان های دو کشور بخصوص استان مازندران را به مسکو اعلام کرده و علاقمندیم تعاملات استان های دو کشور افزایش یابد.

وی تاکید کرد: هر دو طرف باید در این زمینه فعال تر شده و رفت و آمد مقامات استان های دو کشور افزایش یابد. علاقمندی برای همکاری با استان های ایران در استان های روسیه وجود دارد. ما در حال تهیه مقدمات سفر مقامات استانی خود به استان های ایران هستیم.

در این دیدار اعضای هیات ایران و روسیه به بررسی زمینه های همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور پرداخته و مشکلات و موانع افزایش همکاری ها را بررسی کرده و بر حل این مشکلات تاکید کردند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin