مسعود میرکاظمی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف گفت: هر دو کشور از توانمندی‌های خوبی برای توسعه و گسترش روابط برخوردارند و نباید اجازه داد برخی مسائل سیاسی بر مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و نروژ تاثیر منفی بگذارد.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد‌: مجلس شورای اسلامی از توسعه مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها به ویژه روابط پارلمانی استقبال می‌کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بی‌تاثیر بودن تحریم‌ها علیه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توانایی‌های خویش گام برداشته و تاکنون ثابت کرده تسلیم فشارهای غیرمعقول آمریکا و غرب نخواهدشد.

وی همچنین با دعوت از نروژ به اتخاذ سیاست مستقل در برابر آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان غربی آنها، از گسترش مناسبات پارلمانی میان کمیسیون‌های پارلمانی دو کشور به ویژه کمیسیون انرژی در مجالس ایران و نروژ حمایت کرد.

همچنین گفتنی است ینس پیتر کمپرود سفیر نروژ در تهران نیز در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های مردم ایران در عرصه‌ های مختلف خواستار گسترش مناسبات دوستانه دو کشور شد.

سفیر نروژ در تهران در ادامه با غیرواقعی خواندن تبلیغات رسانه‌های غربی بر ضد ایران گفت: هدف من انعکاس تصویر واقعیاز ایران به مردم کشورم است تا با حقایق آشنا شوند و برداشت‌های نادرستی که حاصل از تبلیغات غیرواقعی رسانه ای در ذهن آنان از ایران نقش بسته است را بزدایم.

سفیر نروژ در تهران در پایان این دیدار نسبت به گسترش مناسبات دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه نفت، گاز و پتروشیمی و افزایش تبادلات علمی، فنی و دانشگاهی ابراز امیدواری کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin