“سعود بن احمد البروانی” سفیر عمان در ایران، با “دکتر نیلی احمد آبادی” سرپرست دانشگاه تهراندیدار و گفتگو کرد.به گزارش آوا دیپلماتیک، “دکتر نیلی احمدآبادی” سرپرست دانشگاه تهران در دیدار با “سعود بن احمد البروانی” سفیر عمان در ایران طی سخنانی به تفاهم نامه همکاری و لزوم عملیاتی شدن آن اشاره و آمادگی دانشگاه را برای توسعه روابط خاطر نشان کرد.
سرپرست دانشگاه با تاکید بر اینکه روابط علمی برای دانشگاه بسیار مهم است و نباید فقط برروی کاغذ مطرح شود افزود: ما با بیش از 300 کشور تفاهم نامه در سطوح مختلف امضا کرده‌ایم و برای همکاری‌های علمی، تبادل استاد و دانشجو و همکاری‌های تحقیقاتی و اعطای بورسیه به عمان آمادگی داریم و از شما برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ها کمک می‌خواهیم.
دکتر نیلی احمدآبادی در ادامه تاکید کرد: تبادل دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی، برنامه تحقیقات مشترک به خصوص در بحث پرورش شتر (کشاورزی) مهندسی و علوم که در تفاهم‌نامه ذکر شده است مفید خواهد بود. وی همچنین بررسی و اجرای تبادل استادان، دانشجویان و کارهای تحقیقاتی را ضروری دانست .
در این دیدار “سعود بن احمد البروانی سفیر عمان ضمن تبریک به دکتر نیلی به خاطر انتصاب ایشان به عنوان رئیس دانشگاه به سفر هیئت دانشگاه سلطان قابوس عمان در اسفند 92 اشاره و آمادگی خود را برای توسعه همکاری‌ها اعلام کرد. وی افزود: امضا تفاهم‌نامه اولین مرحله از همکاری‌هاست و اجرایی کردن آن مهم‌تر است. وی پیشنهاد کرد برای همکاری‌ها با همان یادداشت تفاهم کار شروع شود.
در ادامه سفیر عمان تصریح کرد: برای ما مشکلی وجود ندارد. با توجه به سطح بالای روابط سیاسی بین دو کشور، به عنوان سفیر این موضوع را ترویج و تشویق می‌کنم که روابط دانشگاهی و به طور کلی روابط در کلیه زمینه‌ها باید افزایش یابد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin