نمایشگاه عکس سفرای دو کشور “اندونزی” و “بوسنی و هرزگوین” در تهران با عنوان «ایران از نگاه شرق و غرب» در تهران گشایش یافت.مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس سفرای اندونزی و بوسنی و هرزگوین، با حضور نمایندگان وزارت امورخارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین جمعی از سفرای کشورهای اسلامی و اروپایی برگزار شد
دکتر شاه آبادی معاون هنری وزارت ارشاد، در این مراسم با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه و تاثیر عکس در رابطه میان دولت ها و کشورها اظهار داشت: برای من بسیار جالب است که دو سفیر و دو دیپلمات هنرمند در طول دوران ماموریتشان به مناطق مختلف ایران سفر کرده و اقدام به عکاسی از زیبایی های ایران نموده اند.
وی در ادامه افزود: سفرای دو کشور اندونزی و بوسنی و هرزگوین، حرکت فرهنگی و هنری جالب و جذابی را انجام داده اند که سنگ بنای حرکتی فرهنگی و هنری در عرصه دیپلماتیک را بنا نهاده است و ما نیز برای تقدیر از این دو سفیر در اینجا حاضر شده ایم.
معاون هنری وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: باید از طرف خودم از این دو هنرمند دیپلمات تشکر کنم که سعی کرده اند با ابزار هنر و از طریق هنر عکاسی زیبایی های ایران اسلامی و تنوع حاکم بر مناطق مختلف کشور را به تصویر بکشند. امیدوارم شاهد تکرار این اتفاق و تداوم این فعالیت ها خصوصا از جانب سفرا و دیپلمات ها باشیم.
“دیان ویرنگ جوریت”، سفیر اندونزی در ایران که 60 عکس برگزیده خودش از مناطق مختلف ایران را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است ضمن خوش آمد گویی به میهمانان و حاضران در مراسم افتتاحیه گفت: من خودم را یک هنرمند و عکاس نمی دانم. البته می دانم که 10 هزار عکس اول هر عکاسی، عکس های خوبی نیست اما باید بگویم که از مرز 10 هزار عکس گذشته ام و حالا تجربه زیادی در این زمینه به دست آورده ام.
وی افزود: امیدوارم حاصل کار و زحمات ما در این نمایشگاه به خوبی نشان داده شده باشد و عکس های خوبی را به نمایش گذاشته باشیم اما حقیقت این است که ما در این نمایشگاه حرف های زیادی را بیان کرده ایم.
سفیر اندونزی در ایران خاطرنشان کرد: در این عکس ها می خواهیم بگوییم برای مردم ایران بسیاری از مسائلی که مطرح می شود از اهمیت برخوردار نیست. مردم ایران توجهی به مشکلات، تحریم ها و اینگونه مسائل نشان نمی دهند و زندگی در ایران به صورت کاملا طبیعی در جریان است. پیام حقیقی عکس های ما این است که مردم در مناطق مختلف ایران با آداب و رسوم و فرهنگ خودشان و با نشاط و شادی به زندگی ادامه می دهند و این حقیقت موجود در ایران است.
“امیر حاجیکا دوینچ” سفیر کشور بوسنی و هرزگوین نیز که 20 عکس برگزیده خودش را در این نمایشگاه ارائه داده در بخش دیگری از این مراسم اظهار داشت: از حضور همه میهمانان محترم خصوصا معاون هنری وزارت ارشاد در این مراسم تشکر می کنم.
وی افزود: ما خودمان را عکاس و هنرمند حرفه ای نمی دانیم اما به خاطر علاقه به مردم و کشور ایران دست به این اقدام زدیم. عکاسی از ایران برای ما یک علاقه واقعی بود و امیدوارم این کار را به خوبی انجام داده باشیم.
سفیر بوسنی و هرزگوین در پایان خاطرنشان کرد: فکر می کنم عکس های ما گویای واقعیت های زیادی است و البته می تواند چنین اقدامی زمینه خوبی برای گسترش همکاری های فرهنگی و هنری همچنین نزدیک تر شدن ملت ها به یکدیگر باشد.

سید رسول مهاجر مدیر کل دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه و نجفی برزگر معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دیگر مقامات و میهمانان ویژه حاضر در این مراسم بودند

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin