مراسم روز جهانی افراد داری معلولیت با حضور گری لوئیس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، مهندس احمد میرزا خانی رییس هیأت مدیره مجتمع نیکوکاری رعد در این مراسم گفت: این مجتمع توانسته طی 30 سال فعالیت در 20 مرکز در سراسر ایران تعداد 10 هزار معلول را آموزش داده و برای آنان شغل پایدار ایجاد کند و رعد توانسته همزمان کیفیت آموزش را برای معلولان بالا ببرد.

وی اظهار داشت گسترش تحصیلات عالی و دانشگاهی برای افراد دارای معلولیت که توانایی های فکری و در نتیجه توانایی های شغلی آنان را تقویت می کند نیز از دیگر اقدامات این مجتمع طی سه دهه گذشته بوده است.

مهندس میرزا خانی افزود در این زمینه معلولان توانسته اند در رشته هایی مانند حقوق، حسابداری، و کامپیوتر در دانشگاه های علمی کاربردی تحصیل، فارغ التحصیل، و سپس مشغول به کار پایدار شوند.

 گری لوئیس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم به قرائت پیام بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد پرداخت.

وی به نقل از دبیرکل گفت ما امسال روز جهانی افراد دارای معلولیت را در پی تصویب دستور کار بلند پروازانه توسعه پایدار2030 گرامی می داریم. این نقشه راه جهانی برای اقدام، ما را به اینکه “هیچ فردی را جا نگذاریم دعوت می کند”.

 وی افزود: ایجاد جهانی پایدار و فراگیر برای همه، نیازمند مشارکت کامل همه افراد با همه توانایی ها است. دستور کار 2030 شامل مسائل بسیار زیادی است که مربوط به افراد دارای معلولیت می شود و باید با همکاری یکدیگر این تعهدات را به اقدام تبدیل کنیم.

سپس آقای لوئیس به منظور همبستگی با معلولان روی صندلی چرخدار نشست و جایزه آقای مجید کاکوش که در مسابقات قهرمانی تیروکمان آسیایی موفق به کسب مدال طلا و کسب سهمیه پارالمپیک در رشته تیروکمان شده بود را به وی اهدا کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin