اتاق همکاری‌های علمی پزشکی دانشگاه‌های ایران و فرانسه مستقر در دانشگاه شهید بهشتی با حضور سفیر فرانسه افتتاح شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، فرانسوا سنمو در مراسم افتتاح اتاق همکاری‌های علمی پزشکی دانشگاه‌های ایران و فرانسه مستقر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن ابراز خرسندی از پتانسیل همکاری علمی میان ایران و فرانسه اظهار داشت: دو نقطه مشترک شامل تحقیق و اهمیت دادن به انسان‌ها در همکاری‌ها و روابط پزشکی دو کشور وجود دارد. این همکاری دو جانبه با حضور دکتر روحانی در فرانسه رنگ و بوی دیگری گرفت.

سفیر فرانسه در ایران افزود: مسئولین سیاسی علاقه‌مند به تداوم روابط هستند. ما اینجا هستیم تا بتوانیم روابط را از نزدیک قوت ببخشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از طرف من به عنوان سفیر فرانسه در تهران روابط انسانی و دانشگاهی میان دو کشور اهمیت بالایی دارد. از این رو این تعاملات را با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاهی انجام خواهیم داد و به منصه ظهور خواهیم رساند.

سفیر فرانسه در ایران تصریح کرد: آنچه که مسلم بوده این است که همکاری‌ها میان دو کشور ایران و فرانسه نه‌تنها کاهش نخواهد یافت بلکه به سمت افزایش نیز سوق می‌یابد.

سنمو افزود: از اینکه در میان موسسات علمی معتبر ایرانی و فرانسوی هستم بسیار خوشحال بوده و برای این اتاق آرزوی موفقیت می‌کنم.

مهرداد فیض سرپرست معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم خاطرنشان کرد: در ماموریتی که سال گذشته از سوی وزارت بهداشت به این دانشگاه محول شد کشور فرانسه به عنوان یکی از کشورهای هدف جهت همکاری‌های علمی برای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعریف شد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ماموریت دارد تا در جهت توسعه و ارتقاء همکاری‌های علمی میان علوم پزشکی ایران از یک طرف و مراکز تحقیقاتی و پزشکی فرانسه از طرف دیگر فعالیت کند.

فیض تصریح کرد: تسهیل ارتباطات علمی و شناسایی ظرفیت‌های متقابل علمی و همچنین ارائه برنامه و پیشنهادات از اهداف این دانشگاه است.

تمبر یادبودی مربوط به افتتاح اتاق همکاری‌های علمی پزشکی دانشگاه‌های ایران و فرانسه رونمایی شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin