سفیر بلغارستان در ایران گفت: سال گذشته بیش از ٢٩ هزار نفر از اتباع ایرانی درخواست ویزا کردند که ٩۵ درصد آن ویزای توریستی بوده است، از بلغارستان نیز حدود هزار نفر به ایران آمده اند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، کریستو پولنداکوف به خبرنگار مهر گفت: سال گذشته بیش از ٢٩ هزار نفر از اتباع ایرانی درخواست ویزا کردند که ٩۵ درصد آنها ویزای توریستی بوده است آمار امسال هم باید شبیه به سال گذشته بوده باشد ضمن اینکه تابستان هنوز تمام نشده و در این فصل مردم به وارنا زیاد سفر می‌کنند باید فصل تابستان تمام شود و ببینیم که آیا این آمار به نسبت سال گذشته رسیده است یا نه. ولی فکر میکنم به همان اندازه خواهد بود نوبت‌ها در کنسولگری کاهش پیدا نکرده یعنی تعداد کسانی که به بلغارستان برای تفریح می‌روند تغییر زیادی نکرده است. بخش کنسولی سفارت روزانه بیش از ٣٠٠ ویزا صادر می‌کند.

وی ادامه داد: ایرانی ها بیشتر به شهر وارنا پایتخت بلغارستان می‌روند در حالی که ما شهرهای دیگر را نیز معرفی کرده ایم آنها بیشتر به فرودگاهی که در ١۳۰ کیلومتری وارنا هست می‌روند که منطقه با صفایی است. از بلغارستان هم درخواست برای سفر به ایران هست ولی آنقدر زیاد نشده است تقریبا سالانه هزار نفر بلغاری به ایران می‌آیند و به شهرهایی که معروف تر هستند می‌روند مانند شیراز،تبریز، مشهد، یزد، اصفهان و کاشان.امیدواریم این آمار افزایش پیدا کند.

سفیر بلغارستان در ایران بیان کرد: یکی دو روز پیش با یک گروه کوهنوردی از بلغارستان ملاقات کردم که دماوند را صعود کرده بودند برخی از بلغاری ها برای گردشگری تفریحی، طبیعتگردی و یا تاریخی به ایران می‌آیند که البته سهم گردشگران تاریخی بیشتر است.

وی درباره همکاری با ایران در توسعه گردشگری دو کشور نیز گفت: ما در نظر داریم تا فرصتهای گردشگری دو کشور را برای ایران و بلغارستان معرفی کنیم چون در حوزه گردشگری تجربه های زیادی به خصوص درباره آموزش داریم میتوانیم در این باره نیز همکاری کنیم ما برای فرستادن گردشگران ایرانی به بلغارستان از شرکتهای توریستی ایرانی استفاده میکنیم که با آژانس های بلغاری مشارکت می کنند این ارتباط مستقیمی که آنها بین یکدیگر ایجاد می‌کنند به حضور بیشتر گردشگران کمک می‌کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin