از گزارش سالیانه یونیسف “وضعیت کودکان جهان در سال 2013: کودکان دارای معلولیت” با حضور وزیر تعاون رونمایی شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، در مراسمی با حضور مشترک وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قائم مقام وزیر در امور بین الملل، رییس سازمان بهزیستی، نمایندگان سازمانهای غیر دولتی، روسای آژانسهای سازمان ملل و سفرا و همچنین رییس دفتر یونیسف در ایران، از گزارش سالیانه یونیسف با نام” وضعیت کودکان جهان در سال 2013: کودکان دارای معلولیت” رسما رونمایی شد.

در این مراسم که روز 12 آذر ماه همزمان با گرامیداشت روز جهانی معلولین برگزارشد، دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن تاکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به مسائل معلولین ابراز تمایل کرد تا در این زمینه همکاریهای خود را با جامعه بین الملل گسترش دهد.

دکتر ربیعی خاطرنشان کرد: مایل هستم از یونیسف بابت تهیه این گزارش کامل در مورد کودکان دارای معلولیت تشکر کنم. این گزارش می تواند گامی به سوی شکل گیری اجماع و همراهی جهانی برای مقابله با مشکلات ناشی از معلولیت برای کودکان باشد.

در ادامه محمد المنیر صفی الدین نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در سخنان خود ضمن اشاره به بخش هایی از این گزارش گفت: طبق گزارش این کودکان بیش از بقیه در معرض آسیبهایی چون خشونت، آزار و بهره کشی و بی اعتنایی قرار می گیرند.

وی افزود: آنچه مانع تحقق ظرفیتها و پرورش کامل استعدادهای کودکان دارای معلولیت می شود، افکار و عرف اجتماعی است که به جای تمرکز بر توانایی های این کودکان بر روی معلولیت آنها متمرکز است.

آقای صفی الدین در ادامه گفت: اگر جامعه ای همچنان معلولیت را قبل از خود کودک ببیند، خطر محرومیت و تبعیض علیه این کودکان هر روز بیشتر می شود.

در ادامه آقای صفی الدین نسخه ای از این گزارش را رسما تقدیم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرد و گفت: امیدوارم سال آینده در گرامیداشت روز معلولین، بار دیگر جمع شویم و این بار دستاوردهای ایران را برای افراد و کودکان دارای معلولیت جشن بگیریم

نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد از کلیه حضار خواست تا نتایج و توصیه های این گزارش را به دقت بخوانند و این گزارش گامی از سوی یونیسف در بلندتر ساختن صدای کودکان دارای معلولیت است.

در این مراسم همچنین، رییس سازمان بهزیستی کشور، دکتر هاشمی گفت: حدود یک میلیون و دویست هزار نفر معلول از خدمات مستمر بهزیستی بهره مند می شوند و دو میلیون و دویست هزار نفر از خدمات توانخبشی این سازمان استفاده می کنند.

وی ضمن برشمردن برخی خدمات بهزیستی به کودکان و افراد دارای معلولیت بر نقش جامعه مدنی در دسترسی و خدمات رسانی به افراد دارای معلولیت تاکید کرد.

این برنامه با حضور گسترده نمایندگان سازمانهای دولتی و وزارتخانه ها، جامعه مدنی، سفرا و روسای دفاتر سازمان ملل، خبرنگاران و تعداد زیادی از افراد دارای معلولیت و همین طور با حضور سفیر حسن نیت یونیسف ایران، خانم مهتاب کرامتی برگزار شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin