گری لوئیس معتقد است که جهانیان با یک تهدید مشترک به نام تروریسم مواجه هستند که برای از بین بردن بشریت، فرهنگ و تمدن تلاش می کنند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، نماینده سازمان ملل متحد در ایران طی گفتگو با خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به اینکه سال های طولانی بین ایران و قدرت های جهانی بر سر مسائل هسته ای تنش وجود داشت، خاطرنشان کرد: بسیاری از ملت ها و کشورهای دنیا از این تغییر، تحول و توافق که رهبران کشور ایران و 1+5 به آن دست یافتند خوشحال و حمایت می کنند.

نماینده سازمان ملل متحد در ایران، با بیان اینکه توافق ایران و 1+5 در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد، افزود: این توافق ما را به مقدمه منشور سازمان ملل متحد که هدف آن ترویج صلح و امنیت بین المللی است، بر می گرداند.

گری لوئیس با اشاره به اینکه ایران جز کشورهای موسس سازمان ملل بوده است، ادامه داد: جایگاه ایران همیشه در سازمان ملل متحد رفیع بوده است و اهمیت این توافق در این است که سبب شده ایران و 1+5 به یک توافق بر اساس احترام متقابل دست یافته و در منافع با هم سهیم شوند.

وی با بیان اینکه دیگر نمی توان به دوران عدم اعتماد برگشت، تصریح کرد: امیدوارم تمام کسانی که آرزوی به ثمر رسیدن این توافق را دارند از آن حمایت کامل داشته باشند.

هماهنگ کننده مقیم سازمان متحد در ایران، با اشاره به اینکه ما با یک تهدید مشترک برای جهانیان به نام تروریسم مواجه هستیم، افزود: این گروه ها که در منطقه خاورمیانه قرار دارند برای از بین بردن بشریت، فرهنگ و تمدن تلاش می کنند که ما باید تمرکز را برای مقابله با این تهدید بگذاریم و توافق این فرصت را در اختیار ما قرار داده است.

لوئیس با بیان اینکه تهدید دیگر موضوع کره زمین است که روز به روز گرمتر و خشک تر می شود، ادامه داد: در منطقه خاورمیانه خطر بسیار مهمی بسیاری از کشورها منجمله ایران را تهدید می کند که اگر نسبت به آن حساس نباشیم با نابودی و امحای منابع آبی و افزایش از بین رفتن جنگل ها مواجه می شویم.

وی با اشاره به اینکه خطرات زیست محیطی فراوانی در حال حاضر کره زمین را تهدید می کند، تصریح کرد: هم اکنون شاهد انتقال بیشتر گازهای گلخانه ای به جو، از بین رفتن زمین، گسترش طوفان های شن و ماسه و از بین رفتن تنوع زیستی هستیم.

نماینده سازمان ملل متحد در ایران، با بیان اینکه تمام این خطرها در نهایت تهدیدی علیه حیات انسان و آیندگان است، اظهار داشت: در واقع توافق هسته ای کمک می کند که بر روی این تهدیدها تمرکز کرده و با آنها راحت تر برخورد کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin