به مناسبت روز جهانی غذا، کنسرت گروه کر «نامیرا» روز ۲۴ مهرماه ساعت ۲۱ در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، نشست خبری کنسرت گروه کر «نامیرا» صبح امروز ۱۴ مهرماه با حضور «فرهاد هراتی» آهنگساز و رهبر این گروه، «دارا دربندی» سخنگوی برنامه جهانی غذا و «نگار گرامی» نماینده برنامه جهانی غذا در ایران در ساختمان سازمان ملل برگزار شد.

فرهاد هراتی در ابتدای این نشست با بیان اینکه گروه کر «نامیرا» متشکل از ۶۰ نفر است، در تشریح فعالیت این گروه گفت: اجرای این کنسرت در روز ۲۴ مهرماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد. در این اجرا، گروه با استفاده از نت‌های موسیقی به جای کلام، محدودیت کلامی را از بین می‌برند و شنونده را به تجربه‌ای نو از موسیقی مدرن و کلاسیک می‌رساند. همچنین اجرای کنسرت «خورشید اقیانوس آرام» به گرسنگان فقیر جهان تقدیم خواهد شد.

«نگار گرامی» نماینده برنامه جهانی غذا در ایران نیز در سخنانی در مورد این کنسرت گفت: برنامه جهانی غذا به منظور بزرگداشت روز جهانی غذا هر ساله برنامه‌های فرهنگی متعددی با کمک حامیان خود در کشورهای مختلف ترتیب می‌دهد. در این روز آژانس‌های غذایی سازمان ملل متحد از جهانیان می‌خواهند تا ۹۲۵ میلیون گرسنه را در سراسر جهان به خاطر بیاورند.

به گفته وی، در این اجرا، مهمانان ویژه‌ای از جمله مدیر منطقه‌ای برنامه جهانی غذا، سفرا و رؤسای آژانس‌های سازمان ملل و مقامات عالی رتبه و عده‌ای از هنرمندان به نام عرصه تجسمی، موسیقی و سینما حضور خواهند داشت.

به گزارش مجله‌ی موسیقی ملودی به نقل از برنا، کنسرت گروه کر «نامیرا» به مناسبت بزرگداشت روز جهانی غذا توسط دفتر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد در ایران در ۲۴ مهر ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود و تمامی عواید فروش بلیت این کنسرت به برنامه‌های این روز تعلق خواهد گرفت.

گفتنی است، گروه کر «نامیرا» که اولین گروه موسیقی بعد از انقلاب است که اولین اثر کرال را با موضوع انقلاب اسلامی اجرا کرده است، از سال ۱۳۷۵ تاسیس شده و تاکنون ۱۹ اجرای صحنه‌ای داشته است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin