یونیدو از اعلام دولت ژاپن مبنی بر پرداخت بیش از پنج میلیون و 800 هزار دلار به 9 طرح در اتیوپی، گابون، ایران، عراق، لبنان، لیبریا، سودان جنوبی، دولت فلسطین و جمهوری عربی سوریه، استقبال نمود.

به گزارش آوا دیپلماتیک، این طرح‌های سازمان توسعه‌ صنعتی ملل متحد (یونیدو) از طریق اتخاذ یک رویکرد امنیت انسانی، توسعه‌ صنعتی پایدار و فراگیر را ارتقاء می‌دهد. مفهوم امنیت انسانی به شکلی تنگاتنگ به دستور کار 2030 برای توسعه‌ پایدار مرتبط است؛ زیرا بر مردم و این هدف بلندپروازانه‌ متمرکز است که “هیچ کس نباید نادیده انگاشته شود”.

مفهوم توسعه جامع و پایدار صنعتی یونیدو در آرمان های توسعه پایدار گنجانده شده است، به خصوص آرمان شماره 9 برای ایجاد زیر ساخت های پایدار، ترویج صنعتی سازی پایدار و فراگیر و تقویت نوآوری. ماموریت یونیدو انعکاس آرمان شماره 9 است، اما با سایر آرمان های توسعه پایدار نیز هماهنگی دارد، به خصوص مواردی که با امنیت انسانی مرتبط می شوند.

مراسم افتتاحیه ای، که در حضور نمایندگان کشورهای دریافت کننده صورت گرفته است توسط لی یونگ مدیرکل یونیدو، و سفیر میتسرو کیتانو نماینده دائم ژاپن در سازمان های بین المللی در وین، میزبانی شد .

“لی” مدیر کل سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل(یونیدو) گفت: از دولت ژاپن برای اعتماد به ما در ارائه نتایج ملموس در همکاری نزدیک با تمام شرکای درگیر سپاسگزاریم. طرح هایی که امروز معرفی می کنیم، به نابرابری هایی می پردازد که آسیب پذیر ترین جمعیت ها با آن روبرو هستند، نابرابری هایی که آنان را از رسیدن به توانمندی اقتصادی باز می دارد.

لازم به ذکر است که در جمهوری اسلامی ایران، این طرح ادغام ماهیگیری و صنایع جانبی را در چابهار که در جنوب استان سیستان و بلوچستان قرار دارد، برای ورود به بازارهای منطقه ای و جهانی تقویت می کند. این امر از طریق ظرفیت سازی موسسات محلی، ارتقاء شرکت ها از لحاظ کیفیت، بهره وری منابع موسسات محلی و بهره وری منابع و افزایش دسترسی به بازار ممکن خواهد شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin