“پدرو ویینا” سفیر اسپانیا در تهران با حسن کامران‌ دستجردی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا دیدار و گفتگو کرد.رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا با تأکید بر اهمیت بسط و گسترش مناسبات بویژه روابط پارلمانی دوجانبه، گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور می‌توانند به تحکیم و تقویت تعاملات ملت‌ها و ارتباطات سیاسی میان دولت‌ها کمک کنند.
دستجردی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: گروه دوستی پارلمانی در مجلس شورای اسلامی از توسعه و تعمیق همکاری‌ها درعرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا حمایت می‌کند.
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران، با بیان اینکه اعمال تحریم‌ها ضد ملت ایران نتوانسته مانعی در راه پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی ایجاد کند، افزود: انتظار می‌رود کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سیاستگذاری‌هایشان پیرو تعدادی از کشورهای زورگو نباشند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گسترش ارتباطات مراکز علمی و دانشگاهی در دو کشور را سبب آشنایی هر چه بیشتر مردم ایران و اسپانیا از یکدیگر دانست و بیان کرد: ظرفیت‌های فرهنگی، علمی و توریستی فراوانی در دو کشور وجود دارد که می‌توان از آن برای توسعه مراودات دوجانبه استفاده کرد.
“پدرو ویینا” سفیر اسپانیا در تهران با اشاره به سابقه دیرینه روابط تاریخی حسنه میان دو کشور، گفت: دولت اسپانیا در چارچوب قوانین بین‌المللی بدنبال گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با ایران است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به ادامه گفتگوهای ۱+۵ با ایران افزود: دولت اسپانیا معتقد است دیپلماسی بهترین راه حل مشکلات جهانی است و بر ادامه گفتگو و مذاکرات مستمر طرفین تأکید دارد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin