کارگاه مدیریت بحران در خصوص حمایت از پناهندگان از ۳۱ فروردین الی ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ در برج میلاد تهران برگزار می شود.

به گزارش آوا دیپلماتیک، این کارگاه آموزشی که با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در تهران برگزار می شود. میزبان ۳۸ شرکت کننده از کمیساریا، سازمانهای دولتی مانند اداره کل امور اتباع، وزارت آموزش و پرورش، مرکز مطالعات استراتژیک و آموزش، سازمان ملی مدیریت بحران و سازمان هلال احمر ایران و سایر سازمان های ملی و بین المللی غیر دولتی می باشد.

این کارگاه ۵ روزه بر مباحث اولیه حمایتی و بخش های فنی درگیر در پاسخگویی به بحران در خصوص پناهندگان می پردازد.

این کارگاه برای افرادی که مشغول کار عملیاتی و میدانی در زمینه های مرتبط با پناهندگان می باشند طراحی شده است و فرصتی جهت تبادل تجربیات و دیدگاه های آنان می باشد. بدین ترتیب اطمینان حاصل می گردد که اطلاعات و دانش لازم را برای مباحث مطرح شده بدست آورند.

این کارگاه بر ارتباط ماهوی کلیه حیطه های مربوط به پناهندگان اشاره دارد: حمایت از پناهندگان در شرایط بحران؛ هماهنگی در پاسخ به بحران؛ ثبت نام و توزیع؛ سر پناه و طراحی اردوگاه ها؛ تغذیه و مواد غذایی؛ ذخایر آب و بهداشت؛ سلامت؛ و آموزش.

افزایش چالش های اضطراری در جهان امروز و تشدید میزان آسیب پذیری، نیاز ارائه امداد رسانی موثر و به موقع و کمک به افراد نیازمند را بیش از پیش آشکار می سازد.

لذا اهداف این کارگاه آموزشی در راستای تسهیل تبادل دانسته ها میان سازمان ها و افراد در زمینه رویکردهای موجود به هنگام پاسخگویی به بحران در خصوص پناهندگان، پاسخگویی به بحران های پناهندگی، تسهیل تبادلات میان سازمانی و همچنین تقویت هماهنگی میان سازمانی به منظور پاسخگویی به بحران های آتی می باشد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin