یونیسف با ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران در زمینه پیشگیری از مصرف مواد در میان کودکان و نوجوانان همکاری می کند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، برای اولین بار در تاریخ یونیسف ایران، ستاد مبارزه مواد مخدر و دفتر یونیسف ایران در زمینه پیشگیری از مصرف مواد در میان کودکان و نوجوانان توافقنامه همکاری امضا کردند.

این توافقنامه همکاری طی مراسمی توسط جناب آقای رحیم ساکی، مدیر کل امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر و نماینده یونیسف در ایران آقای دکتر ویل پارکس به امضا رسید.

آقای رحیم ساکی در مراسم امضا این تفاهم نامه که در ستاد مبارزه با مواد مخدر در تهران برگزار شد، از تلاش همه افرادی که در روندی مشورتی برای نهایی کردن این برنامه کاری مشترک، مشارکت داشتند، تشکر کرد و گفت: همگی ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر، از آغاز همکاری با دفتر یونیسف ایران در زمینه ی پیشگیری از مصرف مواد در میان کودکان و نوجوانان، بسیار خرسندیم.امیدواریم بتوانیم در آینده این همکاری ها را گسترش دهیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به تجربیات ایران، ستاد مبارزه با مواد مخدر آمادگی دارد تا با حمایت یونیسف، تخصص و تجربیاتش را در اختیار کشورهای همسایه از جمله افغانستان، تاجیکستان و عراق قرار دهد.

به گفته آقای ساکی جمهوری اسلامی ایران به طور بالقوه می تواند یک مرکز منطقه ای برای تبادل دانش و آموزش در زمینه پیشگیری از مصرف مواد در میان کودکان و نوجوانان باشد.

نماینده یونیسف در ایران، آقای دکتر ویل پارکس، نیز از تلاش های کارشناسان ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت امور خارجه و دفتر یونیسف ایران در طی سال گذشته برای تدوین و نهایی کردن برنامه همکاری مشترک تقدیر و تشکر کرد و گفت: خبر خوب در مورد این همکاری این است که به دلیل آنکه یونیسف نیز با وزارتخانه های مختلفی همکاری میکند، میتواند از هر راه ممکن از فعالیت های ستاد مبارزه با مواد مخدر حمایت کند و همچنین تلاش کند تا همکاری های بین وزارتخانه ای، که برای رسیدگی به مساله مصرف مواد امری حیاتی است، تسهیل شود.

وی افزود: با توجه به تجربه های کاری ام در عراق و افغانستان، اطمینان دارم که این دو کشور به طور ویژه علاقه فراوانی دارند تا از طریق یونیسف با ایران همکاری نمایند.یونیسف آماده است تا همراه با ستاد مبارزه با مواد مخدر در آن سوی مرزهای کشور نیز، در زمینه پیشگیری از مصرف مواد در میان کودکان و نوجوانان، همکاری کند.

توافقنامه یک ساله مشترک میان یونیسف ایران و ستاد مبارزه با مواد مخدر بر روی اقدامات پیشگیرانه مدرسه محور، خانواده محور و جامعه محور در زمینه استفاده از مواد در میان کودکان و نوجوانان تمرکز دارد.

این برنامه کاری مشترک همچنین شامل فعالیت هایی مبنی بر تبادل دانش و تخصص بین ایران و سایر کشورها با هدف کاهش تقاضای مواد مخدر در میان کودکان و نوجوانان است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin