وزیر ورزش و جوانان در دیدار با سفیر ترکیه بر علاقه مندی ایران برای قراری همکاری های مشترک فرهنگی و ورزشی با کشور ترکیه خبر داد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، وزیر ورزش و جوانان در دیدار با رضا هاکان تکین، به روابط حسنه میان ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: ایران خواهان گسترش روابط بیشتر میان تهران و استانبول است.

وی با اشاره به سفر آینده رئیس جمهور ترکیه به ایران، افزود: تلاش می کنیم تا تفاهم نامه هایی که برای همکاری بیشتر وزارت خانه های ورزش و جوانان ایران و ترکیه تهیه شده، قبل از سفر آقای اردوغان به ایران به امضا برسند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید به این که مصمم هستیم تا فعالیت ها و همکاری های فرهنگی، جوانان و ورزشی ایران و ترکیه افزایش یابد، گفت: می توان برای شروع این روابط، یک مسابقه فوتبال یا کشتی بین دو کشور برگزار کرد.

 او در ادامه به همکاری های مشترک ورزشی میان دو کشور اشاره کرد و افزود: ما می توانیم با اعزام مربی به ترکیه زمینه ارتقاء جایگاه کشتی ترکیه در جهان را مهیا کرده و شما هم می توانید زمینه رشد فوتبال در ایران را فراهم کنید.

دکتر گودرزی تجربه کشور ترکیه در امر خصوصی سازی باشگاه های فوتبال را تجربه موفقی عنوان کرد و افزود: کشور شما در این زمینه می تواند الگوی خوبی برای ما باشد.

وی در پایان گفت: امیدوارم که ورزش بتواند پایه های ارتباطی ایران و ترکیه ر ا بیش از پیش قوی کند.

در ادامه این دیدار رضا هاکان تکین، نیز با ابراز خوشحالی از حضور در ایران، اذعان داشت: ایران و ترکیه اشتراکات فراوانی دارند و ایران می تواند به گسترش ارتباطات در همه زمینه ها کمک کند.

وی با بیان این که چند تفاهم نامه بین وزارت خانه های ورزش و جوانان ایران و ترکیه در دوره وزارت پیشین به امضا رسیده است، گفت: یک پروتکل همکاری در سال 2013 توسط وزیر پیشین در سفر به ترکیه امضا شد؛ همچنین در سفر دکتر روحانی در خرداد سال گذشته به ترکیه، سندی برای سال 2014 تا 2017 امضا شد که حوزه جوانان و علوم را در بر می گیرد.

سفیر ترکیه در ایران با تاکید به این نکته که ما نمی خواهیم اسناد امضا شده تنها روی کاغذ باقی بماند، افزود: در تلاشیم تا همه این پروتکل ها و توافق نامه ها به مرحله اجرا در آیند.

وی از سفر رئیس جمهور کشورش به ایران بعد از تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: اگر ترتیبی اتخاذ شود که امضای یک تفاهم نامه دیگر بین ما و شما صورت گیرد، خوب است.

او با اشاره به این که می توان پروژه هایی طراحی کرد که جوانان دو ملت را دربر گرفت، اظهار داشت: باید بین جوانان یک پل برای ارتباطات ورزشی و فرهنگی ایجاد کنیم.

هاکان تکین در ادامه خاطرنشان کرد: ایران ترکیه صاحب ورزش هایی هستند که ریشه در فرهنگ و سنت دو کشور دارد؛ مانند کشتی که در این زمینه هم می توانیم مسابقاتی برگزار کنیم.

وی در پایان گفت: ما برای گسترش همکاری، آماده هستیم. برای توسعه روابط ورزشی و فرهنگی دو کشور هیچ مانعی وجود ندارد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin