نمایشگاه عکس های مشترک “دیان ویرنجوریت” سفیر اندونزی و “فریدا صاعدی” عکاس ایرانی در خانه عکاسان ایران گشایش یافت.به گزارش آوا دیپلماتیک، “دیان ویرنجوریت” سفیر اندونزی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه “مردم دوست داشتنی ایران” گفت: وظیفه دیپلمات و سیاستگذار فقط پرداختن به مسائل سیاسی نیست بلکه از وظایف یک سفیر که ظاهرا مدتهاست به فراموشی سپرده شده، ارتقای روابط میان دو کشور نه از جنبه سیاسی بلکه از جنبه های فرهنگی و هنری است.
دیان ویرنجوریت خود را از علاقه مندان به هنر عکاسی معرفی کرد و افزود: من از هنر عکاسی برای ارتقای روابط میان دو کشور ایران و اندونزی استفاده کردم؛ عکس های این نمایشگاه، ایران را به عنوان کشوری زیبا با فرهنگ غنی و با آرامش و ثبات معرفی می کند.
سفیر اندونزی در ایران ادامه داد: حل مسائل سیاسی و اقتصادی در هر زمان و هر مکانی امکان پذیر نیست اما هنر و فرهنگ محدود به نقطه خاصی نیستند و بدون داشتن حد و مرز می توان به آن پرداخت.
وی با تاکید بر اینکه دعوت فریدا صاعدی از او باعث برگزاری این نمایشگاه شده است، گفت: از مساعدت و همکاری مدیر خانه عکاسان ایران در برپایی این نمایشگاه تشکر می کنم چرا که اگر نظر مثبت او نبود، این نمایشگاه هرگز برپا نمی شد.
در ادامه رسول اولیاء زاده رئیس خانه عکاسان ایران با دعوت از عکاسان کشور اندونزی برای عکاسی از جاذبه های کشورمان، گفت: امیدوارم عکاسان ایرانی هم متقابلا به کشور اندونزی سفر کنند و این ارتباط دو طرفه شکل بگیرد.

وی با آرزوی موفقیت برای سفیر اندونزی در ایران و فریدا صاعدی در انجام فعالیت های شان ، افزود: امیدوارم در گالری ها و نمایشگاه های بعدی میزبان این دو عکاس هنرمند باشیم. همچنین برای مردم دو کشور ایران و اندونزی با پشتوانه غنی فرهنگی و اسلامی آرزوی موفقیت روز افزون می کنم.

در این نمایشگاه که تا دوم بهمن ماه برپاست، 36 عکس به صورت چاپ روی شاسی در ابعاد متفاوت از جلوه های مستند اجتماعی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

علاقه مندان برای بازدید می توانند تا 2 بهمن ماه شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 19 به آدرس خیابان سمیه، تقاطع حافظ، حوزه هنری، گالری شماره 1خانه عکاسان ایران مراجعه کنند

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin