نمایشگاه “روایت تصویری 10 روز بازدید از اندونزی” با حضور سفیر اندونزی در ایران و جمعی از مقامات ایران و اندونزی گشایش یافت.

به گزارش آوا دیپلماتیک، در افتتاحیه این نمایشگاه که دیان ویرنگ جوریت، سفیر اندونزی در ایران همراه معاون فرهنگی و چند نفر از کارکنان سفارت اندونزی و نمایندگانی از وزارت امور خارجه ایران حضور داشتند، 45 عکس از مردم اندونزی، بناهای تاریخی، مساجد و اماکن مختلف این کشور به‌نمایش درآمد.

سفیر اندونزی در این مراسم درباره روابط فرهنگی ایران و اندونزی گفت: ایران و اندونزی هیچ گونه مشكلی در برقراری روابط فرهنگی با یكدیگر ندارند، ما در مجامع بین المللی ارتباطات بسیار خوبی با هم داریم و تنها مشكلی كه وجود دارد، درمسائل اقتصادی است كه به تحریم‌ها باز می‌گردد و چالش‌های زیادی را برای هر دو كشور ایجاد كرده است.

وی روابط فرهنگی را یكی از مهم‌ترین راههایی دانست كه می تواند بین ملت‌ها ارتباط برقرار كند و كمتر مورد توجه قرار گرفته است و افزود:من در مدت ماموریتم به عنوان سفیر بیشترین تمركزم را در این حوزه قرار دادم و سعی كردم تا بتوانیم این ارتباطات فرهنگی را هرچه بیشتر و در تمامی زمینه‌ها گسترش دهیم. چه در تبادل هنرمند و چه در اجرای برنامه‌های فرهنگی، چه ایران در اندونزی و چه اندونزی در ایران. خود من یك عكاس هستم كه از آقای سید مجتبی حسینی، برگزار کننده این نمایشگاه بسیار آموختم.

سفیر اندونزی خاطرنشان کرد: طی سالهای حضورم در ایران تا کنون دو بار نمایشگاه عكس در ایران برگزار کرده ام. اگر ایشان عكس‌های اندونزی را به نمایش گذارده اند، من هم عكس‌هایی از ایران را به نمایش گذارده ام. من و ایشان علائق مشترك داریم ما هر دو آدم‌ها را دوست داریم. نه مردمی كه الزاما در شهرهای بزرگ هستند بلكه مردمی كه در روستاها و شهرهای كوچك هستند زیرا مردم در روستاها هنوز آن صداقت واقعی و ذات راستین خود را حفظ كرده اند. سادگی ای كه ممكن است در شهرها كمتر دیده شود. من عكس‌هایی كه از مردم شما در همین روستاها گرفته ام را به صورت یك كتاب، همراه با توضیحات چاپ كرده ام.

سفیر اندونزی از نقش جهان به عنوان یكی از زیباترین نقاط ایران یاد كرد و افزود: نقش جهان زیباست. بخصوص برای مردمی كه هنر را می فهمند، زیرا فهم هنر نیاز به شرایط و جو خاصی دارد و این فضایی است كه ما احتیاج داریم نه یك اتاق كنفرانس و ملاقات‌های رسمی و من بسیار خوشحالم كه اینجا هستم.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 10 تا 18 به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، ضلع جنوب بوستان ساعی، شماره 2169 مرکز هنر پژوهی نقش جهان مراجعه کنند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin