در دیدار معاون رییس‌جمهور با سفیر ویتنام در تهران، افزایش تعامل و روابط دو کشور در بخش گردشگری، بویژه گردشگری کشاورزی و دریایی، مورد تأکید و توافق قرار گرفت.

به‌ گزارش آوا دیپلماتیک، زهرا احمدی‌پور ـ رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ـ در دیدار با نگوین هونگ تک ـ سفیر کشور ویتنام در تهران ـ گفت: امیدوارم بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در این سازمان برای توسعه روابط با کشور ویتنام استفاده کنیم.

او ادامه داد: ایران جزو ۱۰ مقصد برتر گردشگری دنیا معرفی شده و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط گردشگری بین دو کشور وجود دارد که امیدوارم از این ظرفیت‌هایی که تاکنون ناشناخته باقی مانده است بهره‌برداری کنیم.

احمدی‌پور اضافه کرد: کشور ویتنام تجربیات خوبی در بحث گردشگری دریایی دارد و با توجه به اینکه ایران هم به سه دریا راه دارد، توسعه بحث گردشگری دریایی می‌تواند به‌عنوان یکی از بسترهای مناسب افزایش تعامل دو کشور ایران و ویتنام مورد توجه قرار گیرد.

معاون رییس‌جمهور افزود: گردشگری کشاورزی از دیگر مواردی است که با توجه به تجربیات موفق کشور ویتنام در این زمینه و وجود زیرساخت‌های مناسب کشاورزی در ایران، باید به آن توجه کرد.برگزاری تورهای گردشگری کشاورزی و استفاده از تجربیات متقابل دو کشور در حوزه گردشگری کشاورزی ازجمله برنامه‌هایی هستند که می‌توانند مورد پیگیری قرار گیرند.

رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تأکید کرد: با توجه به اینکه هر دو کشور ایران و ویتنام جزو کشورهای آسیایی هستند، باید از این فرصت برای برگزاری تورهای مشترک و معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های موجود در ایران و ویتنام استفاده کنیم.

وی افزود: هر دو کشور ایران و ویتنام تجربه تلخ جنگ را داشته‌اند و این موضوع هم می‌تواند در حوزه گردشگری جنگ، موزه‌های جنگ و یادآوری و زنده نگه‌داشتن خاطرات دوران جنگ، به‌عنوان فرصتی برای توسعه روابط گردشگری بین دو کشور ایران و ویتنام مورد توجه قرار گیرد.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به اینکه درحال‌ حاضر ارتباط ایران و ویتنام از منظر گردشگری کم است، خاطرنشان کرد: ایجاد دفتر نمایندگی معرفی جاذبه‌ها و فرصت‌های گردشگری ایران در کشور ویتنام می‌تواند در افزایش روابط گردشگری بین دو کشور تأثیر بسزایی داشته باشد.

احمدی‌پور ادامه داد: ما از حضور سرمایه‌گذاران کشور ویتنام در بازار گردشگری ایران، به‌ویژه در حوزه گردشگری دریایی، استقبال می‌کنیم.

رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: خوشبختانه روابط تجاری خوبی بین دو کشور وجود دارد.با توجه به وجود صنایع‌دستی متنوع، بااصالت و باکیفیت در ایران، امکان صادرات این ساخته‌های دست هنرمندان ایرانی به ویتنام وجود دارد.

او همچنین اظهار کرد: ما آمادگی لازم را برای ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی یا برگزاری هفته‌های فرهنگی در ویتنام برای معرفی فرهنگ و جاذبه‌های ایران به مردم این کشور داریم.

احمدی‌پور یادآور شد: هنرمندان و صنعتگران ما می‌توانند در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی ویتنام شرکت کنند تا امکان بازدید و آشنایی مردم این کشور با فرهنگ اصیل و کهن ایرانی بیش‌ از پیش فراهم شود.

معاون ربیس‌جمهور اضافه کرد: ما آماده‌ایم در حوزه گردشگری و آمار ورودی و خروجی گردشگران بین دو کشور ارتباط متقابل و متوازن ایجاد کنیم و همچنین روابط را در بخش صنایع‌دستی با کشور ویتنام افزایش دهیم.

نگوین هونگ تک، سفیر ویتنام در تهران، نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین دو کشور، گفت: زمینه لازم برای برقراری روابط گردشگری بین ایران و ویتنام، بویژه در بخش گردشگری کشاورزی، دریایی و گردشگری جنگ وجود دارد.

او ادامه داد: ما از راه‌اندازی دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ویتنام استقبال می‌کنیم و همچنین مشتاق افزایش تعامل دو کشور در حوزه صنایع‌دستی هستیم.

سفیر ویتنام در تهران اضافه کرد: کشور ویتنام علاقه‌مند به تأسیس خانه ایرانی در این کشور است تا مردم ویتنام با فرهنگ، غذاها و آیین‌های ایرانی آشنا شوند.

هونگ تک یادآور شد: ویتنام در سه سال گذشته در نمایشگاه گردشگری که در تهران برگزار می‌شود شرکت کرده است. همچنین ما سال گذشته میزبان تور گروه رسانه‌ها و شرکت‌های گردشگری ایران در کشور ویتنام بودیم.

در پایان این دیدار، رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با راه‌اندازی خانه ایرانی در کشور ویتنام اعلام موافقت کرد و گفت: نمایندگانی از سفارت ویتنام در تهران و دفتر امور بین‌الملل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای پیگیری موارد مطرح‌ شده در این نشست مشخص شوند تا مقدمات اجرای این موارد در آینده نزدیک فراهم شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin