الکسیس باندریچ وگا سفیرجدید کوبا در تهران با محمدرضا منصوری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، منصوری در ابتدای این دیدار، با اشاره به روابط خوب و دوستانه دو کشور؛ آغاز به کار سفیر جدید کوبا در تهران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در دوره مسئولیت وی شاهد ارتقاء سطح مناسبات در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و بازرگانی و بویژه پارلمانی میان دو کشور باشیم.

منصوری در ادامه افزود: استقلال طلبی و مبارزه با استکبار جهانی از مشترکات دو کشور است که می‌توان با بکارگیری از توانمندیها و ظرفیت های دو کشور در مسیر مقابله با تحریم‌ها و سیاست‌های یک جانبه گرایانه امریکا، از این فرصت استفاده کرده و همکاری‌های فی مابین را در جهت منافع دو ملت در عرصه‌های گوناگون بیش از پیش توسعه و گسترش داد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا ضمن تبریک موفقیت کوبا در کسب رای اکثریت اعضای سازمان ملل متحد در محکومیت تحریم های امریکا علیه کوبا، بر حمایت های جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی از مواضع کوبا تاکید نمود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان بر اهمیت تقویت و تحکیم همکاری های پارلمانی و تبادل کمیسیون های تخصصی در مجالس دو کشور تاکید کرد.

سفیر جدید کوبا در تهران نیز در این دیدار،ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط دوستانه و ویژه میان پارلمان‌های دو کشور مایه افتخار است. نقاط مشترک دو ملت، ضرورت اتحاد بیشتر و تقویت و توسعه همکاری های دو کشور را در شرایط کنونی ایجاب می نماید.

الکسیس باندریچ وگا در ادامه بر اعلام همبستگی ملت و دولت کوبا با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران و تلاش خود در جهت توسعه و گسترش هر چه بیشتر همکاری ها و سرمایه گذاری ایران در بخش های مختلف اقتصادی، تجاری، بازرگانی کوبا تاکید کردند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin