سفیر تاجیکستان در ایران گفت: در راستای توسعه مناسبات همکاری ایران و تاجیکستان نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری و بازرگانی در ایران برگزار می‌شود.

به گزارش آوا دیپلماتیک، نعمت‌الله امامزاده در نشست با استاندار بوشهر با بیان اینکه ایران با تاجیکستان دارای مشترکات فراوانی است، اظهار داشت: این مشترکات که در بخش‌های فرهنگی، تاریخی، زبانی و دیگر عرصه‌هاست زمینه توسعه و تعاملات را بیش از پیش فراهم کرده است.

وی، با بیان اینکه تاجیکستان دارای شرایط مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی است تاکید کرد: خط ریلی این کشور و ارتباط با پنج کشور ظرفیت فراوانی را در توسعه و ارتباط با کشورهای منطقه ایجاد کرده که این خط ریلی می‌توان از طریق چابهار به دوشنبه، ارتباط ریلی ایران و تاجیکستان را فراهم کرد.

 سفیر تاجیکستان در ایران از توسعه همکاری دو جانبه در بخش اقتصاد و تجارت و گردشگری خبر داد و بیان کرد: ایران و تاجیکستان در 28 سال گذشته و پس از فروپاشی شوروی روابط خود را توسعه دادند که بیش از 160 سند همکاری منعقد شده است.

امام‌زاده با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر در عرصه‌های مختلف اقتصادی و گردشگری گفت: بوشهر دارای تاریخ چندهزار ساله است که با تاب آوری و مقاومت در برابر متجاوزان از تاریخ درخشانی برخوردار است.

وی، بوشهر را نگین خلیج فارس خواند و بیان کرد: استان بوشهر دارای آب و هوای پاک و مطلوب و از ظرفیت مهمی برای توسعه گردشگری برخوردار است.

سفیر تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از استقبال استاندار و مسئولان استان بوشهر گفت: تاجیکستان دارای 4 منطقه آزاد تجاری و اقتصادی است که می‌تواند پذیرای تجار و بازرگانان بوشهری باشد.

امام‌زاده از توسعه مناسبات همکاری ایران و تاجیکستان خبر داد و با بیان اینکه سال قبل نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های بازرگانی، اقتصادی، فنی و فرهنگی ایران و تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار شد تصریح کرد:در راستای توسعه مناسبات همکاری ایران و تاجیکستان نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری و بازرگانی در ایران برگزار می‌شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin