معاون سفیر اسپانیا در ایران با علام اینکه درآمد اسپانیا از محل گردشگری سالانه 60 میلیارد دلار است، گفت: آمادگی داریم تجربیات‌مان در حوزه گردشگری را در اختیار ایران قرار دهیم.

به گزارش آوا دیپلماتیک، کارلوس آرسن گیل دلا سرنا، نفر دوم سفارت اسپانیا در ایران طی مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی یونسکو در بیستون اظهار کرد: اسپانیا به عنوان یکی از کشورهای موفق در عرصه گردشگری این آمادگی را دارد که تجربیات ارزشمند خود را در اختیار دیگر کشورها از جمله ایران قرار دهد.

وی ادامه داد: اسپانیا سالانه میزبان 70 میلیون نفر گردشگر است و درآمد این کشور از محل گردشگری سالانه 60 میلیارد دلار است.

وی تاکید کرد: این رقم معادل 13 درصد کل تولید ناخالص اسپانیا است.

دلاسرنا افزود: در حال حاضر 15 درصد مشاغل موجود در اسپانیا متعلق به حوزه گردشگری است و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه این صنعت و تاثیرات آن بر حوزه اقتصادی اسپانیا است.

وی به برنامه بلندمدت ایران برای توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ایران سالیانه میزبان حدود پنج میلیون نفر گردشگر است که در برنامه دارد این رقم را تا سال 2020 به بیش از 20 میلیون نفر گردشگر برساند.

معاون سفیر اسپانیا در ایران گفت: نیل به این هدف چالش بسیار بزرگی است، اما ما اطمینان داریم که ایران ظرفیت و پتانسیل لازم برای رسیدن به این هدف را دارد.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به این هدف ایران باید از ظرفیت هایش به عنوان یک مزیت برتر استفاده کند و در این بین ارزشمندترین ظرفیت موجود میراث فرهنگی ایران است.

دلاسرنا تاکید کرد: ایران با 21 اثر ثبت جهانی شده و آثار بسیار دیگری که دارد، قطعا می‌تواند در سطح منطقه جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد.

معاون سفیر اسپانیا در ایران گفت: برای توسعه صنعت گردشگری ایران، کنشگران و بازیگران بین‌المللی ازجمله دفتر یونسکو و سفارت اسپانیا در کنار ایران هستند و می‌توانند نقش ویژه‌ای را ایفا کنند.

وی تاکید کرد: اسپانیا تمایل دارد تجربیات خود را در این حوزه با دوستان خود از جمله ایران به اشتراک بگذارد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin