جشن سالگرد جمهوری ایتالیا با حضور مهمانانی در اقامتگاه تاریخی قاجاریه متعلق به سفارت ایتالیا در ایران برگزار شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، جشن سالگرد جمهوری ایتالیا مصادف با دوم ژوئن سال جاری در تهران و در اقامتگاه تاریخی قاجاریه متعلق به سفارت ایتالیا واقع در منطقه فرمانیه در شمال پایتخت برگزار شد.

 این مراسم با حضور بیش از ۵۰۰ مهمان از میان اعضای جامعه کوچک ایتالیایی در ایران از جمله مدرسه ایتالیایی تهران پیترو دلا واله، برخی مقامات ایرانی، نمایندگان رسانه ها و برخی مشاغل،  جمعی از چهره‌های دنیای هنر و فرهنگ، هیات‌های دیپلماتیک و نمایندگان سازمان های بین المللی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از پخش سرود ملی کشور ایتالیا و سرود ملی ایران، پیام ویدئویی آنتونیو تایانی، معاون رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی، پخش شد.

در ادامه سفیر ایتالیا با محوریت ارزش‌های بنیادین قانون اساسی ایتالیا به ویژه اصولی مانند آزادی، برابری، عدم تمایز جنسی، نژادی، زبانی، مذهبی، عقاید سیاسی، شرایط فردی و اجتماعی که امروزه همچنان به عنوان یک چراغ در جهان و نفی جنگ است، سخنرانی کرد.

در این مراسم مطرح شد که ایتالیا در چارچوب اتحادیه اروپا و ناتو و امسال به عنوان ریاست دوره ای G7 از گفت وگو و چندجانبه گرایی به عنوان ابزار اساسی برای پیگیری صلح در خاورمیانه و دیگر کشورهاحمایت می کند. در چارچوب روابط دوجانبه، سفیر خواستار گفت‌وگو با ایران حتی در مورد بحث برانگیزترین موضوعات شد.

در طول این مراسم، عموم مهمانان توانستند مجموعه‌ای از کلیپ‌های ویدئویی در مورد ایتالیا در جهان که توسط دفتر محلی ICE تهیه شده و نمایشگاهی از برخی از اشیاء نمادین طراحی معاصر ایتالیا توسط افرادی مانند جیانفرانکو فراتینی، میشل دی لوچی و انزو ماری که به طور ویژه در  اقامتگاه سفیر  با همکاری گروه رواق و سرپرستی محمدرضا موحدی راه اندازی شده است را تماشا کنند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin