مدیرعامل ایرنا و سفیر جدید صربستان زمینه‌های گسترش روابط میان خبرگزاری‌های رسمی دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، محمد خدادی در این دیدار از سفیر صربستان خواست تا زمینه سفر رئیس خبرگزاری تانیوگ صربستان را به ایران فراهم کند و تاکید کرد که ایرنا از رفت و آمدِ هیات‌های رسانه‌ای میان دو کشور استقبال می‌کند.

دراگان تودوروویچ، سفیر جدید صربستان در کشورمان نیز با اشاره به اینکه از حدود یک ماه پیش ماموریت خود را در ایران آغاز کرده است، ابراز امیدواری کرد بتواند زمینه را برای ارتباط و همکاری میان رسانه‌های ایرانی و صرب فراهم کند.

خدادی در این دیدار که با حضور جمعی از مدیران و روزنامه‌نگاران صرب در محل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی انجام شد، در پاسخ به سوالی درباره وضعیت شبکه‌های اجتماعی در ایران، گفت: فضای رسانه‌ای در جهان در حال تغییر است و امروزه گوشی‌های هوشمند در فرآیند انتشار خبر، نقشی محوری دارند. ما نیز در ایرنا از شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک فرصت برای انتشار اخبار استفاده می‌کنیم.

خدادی با تاکید بر آزادی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در ایران، یادآور شد که شبکه‌هایی مانند تلگرام، اینستاگرام، واتس‌اپ و وایبر در ایران محبوبیت دارند و نه تنها مردم از آنها استفاده می‌کنند، بلکه مسئولان کشور نیز در شبکه‌های اجتماعی پیام می‌گذارند.

سفیر صربستان در ایران، سردبیر روزنامه پلتیکا، معاون سردبیر خبرگزاری تانیوگ و جمعی از خبرنگاران، عکاسان و فیلم‌برداران روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی صربستان، علاوه بر دیدار با مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، از اتاق خبر ایرنا بازدید کردند و از نزدیک با مراحل گردآوری و انتشار اخبار در خروجی‌های ایرنا آشنا شدند.

هیات رسانه‌ای صرب پس از این دیدار، برای بازدید از تحریریه روزنامه‌های ایران، ایران‌دیلی، ایران‌ورزشی، الوفاق و ایران سپید، به موسسه فرهنگی-مطبوعاتی ایران رفت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin