سفیر كره جنوبی به نمایندگی از رئیس جمهوری این كشور درخت صلح و دوستی بین ملت ایران و كره جنوبی را در پارك پردیسان كاشت.

به گزارش آوا دیپلماتیک، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم كاشت درخت صلح و دوستی دو ملت ایران و كره جنوبی، با تشكر از سفیر كره جنوبی برای حضور در پارك پردیسان گفت: رئیس جمهوری كره برای كاشت نهال در پارك پردیسان دعوت شده بود اما به علت مشغله كاری نتوانست حضور یابد و به دلیل علاقه به این كار، سفیر را به نمایندگی از خود فرستاد.

معصومه ابتكار افزود: محیط زیست، درخت كاری و حفاظت از طبیعت ابزارهای مهمی برای صلح و دوستی بین ملت ها هستند كه امیدواریم این درخت محافظ دوستی میان ایران و كره باشد.

وی ابراز امیدواری كرد كه درخت صلح و دوستی به خوبی رشد كند و دو ملت از ثمرات این همكاری استفاده كنند.

در كنار درخت صلح و دوستی، كتیبه ای نیز با مضمون «به پاس نخستین سفر رئیس جمهوری كره جنوبی به ایران» نصب شد كه ابتكار با اشاره به این كتیبه گفت: امیدواریم این درخت و این سنگ نوشته به عنوان نمادی از حركت محیط زیستی رئیس جمهوری كره در پارك پردیسان باقی بماند.

ابتكار گفت: پیش نویس تفاهم نامه همكاری محیط زیستی میان ایران و كره جنوبی آماده شده و در هفته های آینده بنا به دعوتی كه از من به عمل آمده است، به كره سفر خواهم كرد و این تفاهمنامه به امضا خواهد رسید.

وی گفت: آموزش، پژوهش، همكاری های فنی در زمینه فناوری های سبز، تنوع زیستی و تغییر اقلیم، موضوع همكاری این تفاهمنامه است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای اولین بار 12 محیط بان برای گذراندن دوره های آموزشی در زمینه محیط بانی تخصصی به اتریش اعزام شدند كه امیدواریم این همكاری در این زمینه نتایج خوبی به همراه داشته باشد و موجب ارتقای سطح توانمندی های محیط بانان كشور شود.

وی با بیان این كه دوره هشت روزه است، گفت: تاكنون تفاهمنامه های متعددی با كشورهای مختلف در زمینه محیط زیست منعقد شده است و در تلاشیم تا این دوره های آموزشی براساس این تفاهمنامه ها ادامه یابد.

وی گفت: چندی پیش با نمایندگانی از كشور نروژ در زمینه نفت و پتروشیمی در بوشهر نشستی داشتیم كه نتایج خوبی از آن به دست آمد.

ابتكار اظهار امیدواری كرد كه نتایج مثبتی در زمینه حفظ محیط زیست از این تعاملات بین المللی به دست آید.

ابتكار همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم سبز در هفت آینده گفت: این رویداد با 1934 فیلم از جمله 400 فیلم بین المللی از 41 كشور آغاز به كار می كند. وی خاطرنشان كرد: این جشنواره در 70 شهر برگزار می شود و علاوه بر داوران ملی، 15داور بین المللی هم كار بررسی فیلم ها را آغاز كرده اند.

كیم سئونگ هو، سفیر كره جنوبی نیز با ابراز خرسندی از كاشت نهال صلح و دوستی، با قرائت شعری از حافظ گفت: امیدواریم تا وقتی كه این درخت و كتیبه در پارك پردیسان است، صلح و دوستی بین دو كشور همچنان برقرار باشد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin