“اساد پروهیچ” سفیر جمهوری کرواسی در تهران با “حشمت‌الله فلاحت‌پیشه” رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی در مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد.در ابتدای این دیدار فلاحت‌پیشه با ابراز خشنودی از روند رو به رشد مناسبات فی‌مابین گفت: ایران و کرواسی از ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه و تقویت مناسبات دوستانه برخوردارند که می‌توان در راستای منافع مشترک از آنها بهره برد.

وی افزود: اراده رهبران دو کشور بر توسعه و پیشرفت روزافزون مناسبات دوجانبه در تمامی زمینه‌ها به ویژه روابط اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی است.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران – کرواسی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تلاش برخی کشورها برای اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران گفت: از زمان تلاش برخی کشورها برای اعمال تحریم‌های فرامرزی علیه ایران حجم مناسبات اقتصادی خارجی چهار برابر افزایش یافته است.

وی در ادامه با بیان این‌که نمی‌توان جایگاه ایران در معادلات بین‌المللی را نادیده گرفت، افزود: سیاست تحریم علیه ایران شکست خورده است.

در این دیدار “اساد پروهیچ” سفیر جمهوری کرواسی در کشورمان نیز در این دیدار نقش ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: نقش ایران برای حل بسیاری مناقشات منطقه‌ای مانند عراق، فلسطین، لبنان و افغانستان قابل چشم پوشی نیست و بدون مشارکت ایران نمی‌توان راه حلی برای آنها یافت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عضویت ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پیمان NPT افزود: تهران حق توسعه استفاده صلح آمیز و انسانی از انرژی هسته را دارد.

وی گفت: موضوع هسته‌ای ایران تنها از طریق گفت‌وگو و مذاکره قابل حل است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin