سفیر اندونزی در تهران از تمایل این کشور برای همکاری با صنعت نفت ایران و سرمایه گذاری در بخش بالادست صنعت نفت کشورمان خبر داد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر اندونزی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت اندونزی (پرتامینا)، به شانا گفت: حدود یکسال است که 2 کشور در حال بررسی و مذاکره برای امضای این تفاهمنامه هستند.

وی آینده این همکاری را روشن خواند و افزود: با برگزاری جلسه هایی مشترک، نحوه همکاریهای مطالعاتی شرکت پرتامینا در 2 میدان نفتی آبتیمور و منصوری مشخص می شود.

میدان نفتی منصوری حدود 60 کیلومتری شمال خلیج فارس و تقریبا 50 کیلومتری جنوب شرقی اهواز قرار گرفته و حوزه نفتی آب تیمور نیز در استان خوزستان و در جنوب غربی اهواز و مابین میدانهای منصوری و سوسنگرد واقع شده است.

علی مودین ابزار امیدواری کرد که تعامل با ایران در زمینه های مختلف از جمله بخش بالادست، خرید نفت خام از کشورمان و همکاری برای ساخت پالایشگاه در اندونزی تداوم یابد.

مدیرعامل شرکت پرتامینا ضمن اعلام اینکه نخستین محموله ال پی جی ایران ماه آینده وارد اندونزی می شود، تصریح کرد که این کشور خواهان افزایش واردات نفت و ال پی جی از ایران در آینده ای نزدیک است.

دووی سوجیپتو، مدیر عامل شرکت ملی نفت اندونزی (پرتامینا) پس از پایان مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری مشترک میان شرکت ملی نفت ایران به منظور مطالعه میدانهای نفت آبتیمور و منصوری از سوی شرکت اندونزیایی، با ابراز تمایل نسبت به واردات نفت خام و محصولات پتروشیمی از ایران گفت: با توجه به لغو تحریمها و فضای مساعد همکاریهای بین المللی در ایران و همچنین تصمیم به افزایش تولید نفت و گاز در این کشور، فرصتهای همکاری زیادی میان 2 کشور وجود دارد و پرتامینا می تواند سرمایه گذاریهای وسیعی در ایران انجام دهد.

وی افزود: ایران و اندونزی می توانند در پروژه های زیرساختی از جمله ساخت پالایشگاه همکاری کنند.

در همین حال، سفیر اندونزی در تهران درباره همکاری های تهران-جاکارتا خاطرنشان کرد: از این پس اندونزی گفتگوهای خود را با ایران به منظور افزایش سرمایه گذاری ها در صنعت بالادستی و ساخت پالایشگاه ادامه می دهد، همچنان که هم اکنون همکاری های مشترکی میان این 2 کشور در بخش های مختلف وجود دارد.

سفیر اندونزی در ایران تصریح کرد: ایران و اندونزی برای فروش نفت خام و افزایش صادارت ال پی جی به اندونزی در حال مذاکره هستند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin