دکتر جیهان طویلا نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران اعلام کرد که اظهارات وی در مورد تحریم دارویی ایران تحریف شده است.

 دکتر جیهان طویلا در خصوص صحبت هایی که قبلا در زمینه تحریم دارویی ایران گفته است، اظهار داشت: من فکر می کنم تفسیرهای نادرستی از مصاحبه من انجام گرفته است، ممکن است دلیل این امر ترجمه نادرست باشد.

وی افزود: اجازه بدهید که این موضوع را شفاف کنم. مطمئنا تحریم های اخیر اثراتی روی کشور ایران در حوزه دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی داشته است، اگرچه هیچ کشوری ادعا نمی کند ما تحریم های خود را به صورت انحصاری بر روی داروها انجام دادیم.

وی ادامه داد: اما ما کاملا می دانیم که این تحریم ها روی این حوزه تاثیر زیادی داشته است. مشکل اساسی دیگر این است که تحریم های بانکی نیز وجود دارد که این امر باعث شده تا حدی ایران در دسترسی به داروها با مشکل مواجه شود و نتواند همچون قبل از تحریم به داروها دسترسی داشته باشد.

وی درباره اینکه آیا سازمان جهانی بهداشت در رفع محدودیت های بانکی و ارزی برای خرید برخی اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی با ایران همکاری خواهد کرد یا خیر گفت: در این خصوص سازمان بهداشت جهانی در همکاری نزدیک با وزارت بهداشت است و ما با این وزارت همکاری می کنیم تا بتوانیم سلامت را در سطح بالایی برای شهروندان ایرانی فراهم کنیم. من می توانم بگویم که سازمان جهانی بهداشت برای نیل به این هدف نهایت همکاری و تلاش خود را با ایران انجام می دهد.

گفتنی است چند روز پیش برخی رسانه ها از قول خانم جیهان طویلا نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران اعلام کرده بودند که تحریم دارویی علیه ایران وجود ندارد. در حالی این مطلب منتشر شده بود که به دلیل همکاری نکردن بانک های کشورهای اروپایی و برخی دیگر از کشورها در انتقال ارز برای خرید مواد اولیه دارویی و برخی داروهای بیمارن صعب العلاج و تجهیزات پزشکی در عمل تحریم نانوشته دارویی علیه ایران اعمال می شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin