نماینده کمیسرعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با سفر به استان یزد با فرماندار شهر اردکان دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سیوانکا داناپالا نماینده کمیسرعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران طی نشستی با حسین اسماعیلی فرماندار اردکان گفت: با همکاری خوبی که در اداره اتباع بیگانه و بقیه همکاران در دولت ایران داریم، به جامعه بین الملل نشان دادیم که ایران در مورد میزبانی از پناهندگان نمونه است.

وی افزود: امیدواریم با تعدادی از سفرا به همراه همکاران در اداره اتباع بیگانه در تهران سفری به یزد داشته باشیم و کارهای مثبتی که در یزد شده را ببینیم و چالش ها و کمبودها را به جامعه بین الملل منعکس کنیم.

نماینده کمیسرعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، با بیان اینکه با همراهی دولت ایران جلسه کمیته چهارجانبه راهبری (چهارمین اجلاس) در مورد پناهندگان در تهران برگزار خواهد شد، اظهار داشت: میزبان اصلی پناهندگان پاکستان و ایران و کشور مبداء افغانستان است که به همراهی کمیساریای عالی در اجلاس شرکت خواهند کرد.

فرماندار اردکان نیز در این نشست گفت: ساماندهی اسکان و تامین زمین و مسکن به بیش از 50 خانوار افغان ساکن، پیگیری مشکلات و مسایل بهداشتی، پیشگیری از بیماری های واگیردار و محصور نمودن محوطه میهانشهر به منظور کنترل تردد از جمله فعالیت های انجام شده در این خصوص است.

حسین اسماعیلی با بیان اینکه در سال 93 تعداد 220 اتباع بیگانه در دوره سنی 10تا 49 سال تحت پوشش نهضت سواد آموزی این شهرستان درآمده اند، افزود: آموزش های لازم در حوزه بهداشتی، تربیتی ، اخلاقی و دینی در بین دانش آموزان اتباع صورت گرفته است.

وی افزود: حضور پزشک عمومی هفته ای دو بار در مدارس، برگزاری کلاس های بهداشتی و برگزاری اردوهای تفریحی داخلی از جمله برنامه های اجرا شده است.

بازدید از بهداشت سرا و مدرسه افغان ها از دیگر برنامه های این مسوولان بود. شهرستان اردکان با پنج هزار نفر اتباع بیگانه افغان و 80 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال یزد واقع است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin