علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مجدی احمد ابراهیم الظفیری سفیر کویت در تهران دیدار و گفتگو کرد.رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اقدام وحشیانه گروه‌های تروریستی ـ تکفیری در هتک حرمت مرقد صحابه بزرگوار پیامبر حجربن عدی اظهار داشت: این اقدام وحشیانه و ضد انسانی از سوی تمام مذاهب اسلامی محکوم است و حامیان گروه‌های تروریستی تکفیری باید پاسخگوی این اقدامات وحشیانه باشند.

وی در ادامه این دیدار با تأکید بر استقبال پارلمان ایران از گسترش روابط خود با کویت افزود: کشورهای ایران و کویت به عنوان دو کشور اسلامی ظرفیت‌های فراوانی برای بسط روابط خود در همه زمینه‌ها دارند و همجواری دو کشور عامل مهمی در تسهیل همکاری‌های فی‌مابین است.

علاءالدین بروجردی همچنین با اشاره به اوضاع منطقه خاطرنشان کرد: خیلج فارس منطقه‌ای حساس از نظر سیاسی و اقتصادی در دنیای امروز است که باید با همکاری همه کشورهای منطقه تبدیل به کانون امنیت و آرامش و ثبات شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در همین راستا از اقدامات برخی از کشورهای منطقه در بر هم زدن امنیت و آرامش و کمک تسلیحاتی مالی و اطلاعاتی به گروه‌های تروریستی تکفیری انتقاد کرد و گفت: قدرت‌های جهانی در راستای منافع نامشروع خود با استفاده از برخی کشورهای منطقه سعی در ایجاد اختلاف و درگیری مذهبی در جهان اسلام دارند.

مجدی احمد ابراهیم الظفیری سفیر کویت نیز در این دیدار با اعلام آمادگی کشورش برای گسترش روابط پارلمانی و دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران نقش همکاری‌های پارلمانی را در راستا بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی با محکوم کردن هتک حرمت به بقاع متبرکه پیرامون مسائل منطقه‌ای و دو جانبه با بروجردی بحث و تبادل نظر کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin