سفیر کوبا در تهران روابط تهران-هاوانا را خدشه ناپذیر خواند و تاکید کرد تحریم های کاخ سفید نه تنها هیچگونه تاثیر منفی بر روابط بین دو جمهوری ندارد، بلکه به شکلی مثبت تاثیرگذار است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، «الکسیس باندریچ وگا» در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: “تحریم هایی که دو کشور از آن رنج می برند، زمینه توسعه هر چه بیشتر روابط را فراهم آورده است”.

وی با تاکید بر اینکه هر دو کشور قادر به مقاومت در برابر اقدامات یکجانبه آمریکا هستند، یادآور شد که جمهوری اسلامی، بر پایه وحدت مردم، استقلال و عدم تسلیم در برابر فشار ابرقدرت ها بنیانگذاری شده و همین امر سبب قدرتمندتر شدن و عدم تسلیم این نظام در طول ۴ دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

این دیپلمات، ایران و کوبا را از جمله کشور های پیشرو در مبارزه با سیاست های توسعه طلبانه و امپریالیستی آمریکا دانست که می توانند الگوهایی موفق برای سایر کشورها و ملت های مستقل و مخالف با زیاده خواهی های واشنگتن باشند.وی با اشاره به تاریخ مبارزات ضدآمریکایی ایران و کوبا، اظهار داشت که اهداف مشترک تهران و هاوانا برای مقابله با امپریالیسم، به یکی از مهم ترین عوامل تقویت دوستی و اتحاد دو ملت و دو کشور تبدیل شده است.

نماینده ارشد دولت کوبا در تهران به “روابط سیاسی بسیار خوب میان دو کشور” بر مبنای ویژگی ضد امپریالیستی، حاکمیت و استقلال، اشاره و بر ضرورت توسعه هر چه بیشتر مناسبات اقتصادی، تجاری و فرهنگی دوجانبه تاکید کرد.

وی در این زمینه بر اراده دو کشور برای توسعه صنعت گردشگری به منظور آشنایی بیشتر و لذت بردن از جاذبه های توریستی دو طرف را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی فوق العاده ایران، سفر به این کشور زیبا را نه تنها به مردم کشورش، بلکه به مردم همه کشورها توصیه کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin