سفیر کنیا در تهران با بیان اینکه کشورهای جهان نگاهشان به آمریکاست، گفت: آمریکا رویکرد بدی را در پیش گرفته است؛ در نتیجه از سایر کشورهایی که آمریکا را الگوی خود قرار داده‌اند چه انتظاری می‌توان داشت؟

به گزارش آوا دیپلماتیک، روقیه ا.سوبو سفیر کنیا در ایران در گفتگو با ایلنا، درباره سیاست اخیر آمریکا موسوم به سیاست تسامح صفر که به جداسازی کودکان مهاجران غیرقانونی از خانواده‌هایشان منجر شده است، گفت: این اخبار را از رسانه‌های آمریکایی دنبال کرده‌ام و به نظرم تصمیم ترامپ باعث تاسف است.

سفیر کنیا دلایل ترک کشورها توسط شهروندانشان و پناه بردن به سایر کشورها را برشمرد و گفت: حکمرانی بد و جنگ، مردم را وادار به ترک وطنشان می‌کند. جهان باید برگردد و ببیند کجای راه را اشتباه رفته است. مردم بی‌دلیل کشورشان را ترک نمی‌کنند. در کنیا ما میزبان پناهجویان از شرق آفریقا هستیم. در نتیجه ما مشکلات پناهجویان را درک می‌کنیم.

وی با بیان تاکید بر اینکه مردم به دلایل بسیار زیادی از کشورهایشان فرار می‌کنند، گفت: اگر در کشورهایشان احساس امنیت می‌کردند دست به چنین اقدامی نمی‌زدند؛ شما به عنوان یک مادر نمی‌توانید فرزند خود را رها کنید. اگر چنین کاری کنید همیشه احساس می‌کنید یک چیزی شما را به عقب می‌کشد. این اتفاق بسیار تاسف‌باری است که در آمریکا و با تصمیم رئیس‌جمهور این کشور رخ داده است.

سفیر کنیا در تهران در خصوص خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل هم گفت: ما این خبر را شنیده‌ایم اما مطمئن نیستیم که چنین اتفاقی رخ دهد ولی به هر حال این خبر بدی بود، چراکه کشورهای جهان نگاهشان به آمریکاست و آمریکا رویکرد بد و نادرستی را در پیش گرفته است؛ در نتیجه از سایر کشورهایی که آمریکا را الگوی خود قرار داده‌اند چه انتظاری می‌توان داشت؟ ما از آمریکا انتظار داریم رویکردش را تغییر دهد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin