استریبور کیکرتس سفیر کرواسی در تهران با حمیدرضا فولاگر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، فولادگر در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و رو به رشد ایران و کرواسی در سال‌های اخیر گفت: ایران و کرواسی چه در بعد سیاسی و چه در بعد پارلمانی از روابط گسترده و رو به رشدی برخوردار هستند که باید از این ظرفیت بالقوه در راستای منافع مردم دو کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی در هر دو کشور افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی تسهیل کننده روابط دو دولت و بخش خصوصی دو کشور هستند و طرف ایرانی از توسعه روابط خود با همتایان خود در مجلس کرواسی استقبال می کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت افزایش سطح مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و کرواسی گفت: ایران ظرفیت‌های زیادی در بخش معادن، نفت و گاز، پتروشیمی، حمل و نقل و فناوری‌های نوین دارد که می‌توانیم از توان یکدیگر در این بخش ها استفاده کنیم.

سفیر کرواسی در تهران ضمن اشاره به این موضوع که دو کشور ایران و کرواسی هیچ مانعی در توسعه روابط خود ندارند، افزود: روابط ایران و کرواسی همواره دوستانه بوده و روابط پارلمانی فی مابین نیز در سطوح مختلف در جریان است که به عنوان ستون اصلی روابط در پیشبرد همکاری‌های فیمابین تأثیر بسزایی داشته است.

وی با اشاره به تبادلات هیأت‌های پارلمانی فیمابین در سال‌های اخیر گفت: سفر رئیس جمهور کرواسی به تهران از بالاترین سطح روابط دیپلماتیک میان دو کشور حکایت دارد.

استریبور کیکرتس افزود: همراهی رئیس جمهور کرواسی توسط یک هیأت تجاری به تهران رغبت به توسعه روابط اقتصادی – تجاری دو کشور را نشان می‌دهد.

خاطر نشان می‌شود که در این دیدار آقایان عبدالله رضیان و محمدحسین قربانی از اعضای گروه دوستی پارلمان ایران و کرواسی نیز حضور داشتند که سخنان خود را در ارتباط با راه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور بیان نمودند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin