“هیده آکی دومیچی” سفیر ژاپن در پایان ماموریت خود در تهران، با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفتگو کرد.در این دیدار آقای بروجردی با اشاره به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و ژاپن، دو کشور را دارای ظرفیت های مناسبی برای گسترش بیش از پیش مناسبات و همکاری های فیمابین دانست و گفت: مجالس دو کشور و بویژه گروه های دوستی پارلمانی نقش برجسته ای در افزایش همکاری های دو کشور در زمینه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دارند.
وی با اشاره به تشکیل پارلمان آسیایی و استقرار دبیرخانه دائمی آن در تهران ابراز امیدواری کرد مجالس ایران و ژاپن با تاثیرگذاری هر چه بیشتر بر روابط فیمابین مناسبات و همکاری های متقابل را به سطح ایده آل خود برسانند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با مساله هسته ای کشورمان نیز اظهار کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در این خصوص حل و فصل توام با آرامش مساله هسته ای است و همکاری با آژانس بین المللی انرژی هسته ای همانند گذشته بصورت منطقی ادامه خواهد یافت.
در ادامه این دیدار همچنین آقای “هیده آکی دومیچی” سفیر ژاپن روابط کشور متبوعش با جمهوری اسلامی ایران را خوب و برخوردار از روندی رو به رشد خواند و با اشاره به سه سال مامورتیش در تهران گفت: در طول دوران خدمت سیاسی خود در تهران همواره تلاش کردم روابط سنتی بین ژاپن و جمهوری اسلامی ایران حفظ و تقویت شود.
وی ابراز امیدواری کرد موضوع هسته ای کشورمان بطور مسالمت آمیز حق و فصل شود.
دومیچی با اشاره به عضویت نخست وزیر و وزیر خارجه ژاپن در گروه دوستی پارلمانی ژاپن – ایران ابراز اطمینان کرد روابط پارلمانی دو کشور در جهت تقویت همکاری های منطقه ای و جهانی به رشد مناسب خود برسد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin