“یو هونگ یانگ” سفیر چین در ایران با مهندس شافعی معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو دیدار و گفت و گو كرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، “یو هونگ یانگ” سفیر چین در ایران در ملاقات با مهندس “غلامرضا شافعی” رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بر اهمیت توسعه همكاری‌های صنعتی ایران و چین تاكید كرد و سفر وی به چین را مهم خواند.

سفیر چین ضمن ابراز خرسندی از سفر قریب‌الوقوع آقای شافعی به چین، اظهارداشت: دیدار كاری رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از چین باعث توسعه همكاری های صنعتی میان دو كشور خواهد شد.

یانگ افزود: سفر خوبی را برای دیدار هیات صنعتی ایران از چین پیش بینی می كنم و در این زمینه هماهنگی لازم را با شركت های چینی طرف مذاكره با هیات ایران ، انجام خواهم داد.

در ابتدای این دیدار مهندس شافعی ظرفیت های صنعتی ایران و سازمان گسترش را تشریح كرد و گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نقش مهمی در صنعتی شدن كشور داشته و از بنیانگذاران صنعتی سازی تولید در كشور می‌باشد.

وی افزود: هم‌اكنون نیز بعنوان یك سازمان توسعه‌ای، نقش اساسی در توسعه صنعتی كشور دارد.

شافعی در ادامه خاطرنشان کرد: ‌سازمان گسترش در حال حاضر ماموریت توسعه صنعت در مناطق محروم و توسعه دانش و نوآوری‌های صنعتی در ایران را بعهده دارد و در زمینه كسب دانش‌های فنی در حوزه صنایع پیشرفته علی الخصوص بیوتكنولوژی، نانو و فناوری اطلاعات موفقیت‌های ارزشمندی داشته است كه از آنها می‌توان در جهت بسط و توسعه و تحكیم روابط ایران و چین بهره گرفت.

مهندس شافعی آمادگی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای توسعه همكاری‌های آموزشی، ‌تحقیقاتی، پژوهشی و توسعه روابط صنعتی با چین را اعلام كرد و از سفیر چین خواست زمینه توسعه همكاری های صنعتی ایدرو و شركتهای چینی را فراهم كند.

مهندس شافعی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از ابتدای هفته آینده در راس یك هیات صنعتی از مراكز صنعتی، ‌تحقیقاتی و پژوهشی چین كه عمدتا طرف مذاكره با شركت های ایرانی هستند بازدید خواهد كرد و با مدیران صنعتی چین دیدار و گفت و گو می كند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin