سفارت پاکستان در تهران طی مراسمی، آیین همبستگی با مردم کشمیر که در اشغال هند قرار را برگزار کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، آصف علی خان دورانی، سفیر پاکستان، در سخنرانی خود به قربانیان اخیر و مردم شجاع کشمیر ادای احترام کرد و افزود: توسل نیروهای هندی به استفاده بی رحمانه از زور برای سرکوب مبارزات مردم کشمیر به منظور احقاق حقوق و تعیین سرنوشتشان ناکام مانده است.

آقای دورانی با اشاره به جنایات و اقدامات بی رحمانه اخیر که از سوی هند در برابر مردم کشمیر صورت گرفت، اظهار داشت: نیروهای هندی از جمله ارتش هند، پلیس امنیت و اطلاعات، یگانهای ویژه و پشتیبانی پلیس و نیروهای اشغالی هند سایه ای از وحشت را گسترانیده، حمام خون براه انداخته، بیش از 20 نفر را به شهادت رسانده، جوانان را با استفاده از گلوله های لاستیکی کور و بسیاری از مردم صلح طلب کشمیر را در مناطق شوپیان و آنانتناگ را در هفته گذشته مجروح کرده است.

وی افزود: سرکوب وحشیانه علیه مردم صلح طلب کشمیر توسط نیروهای هندی تلاشی مذبوحانه برای سرکوب صدای آزادی است که هند از عهده آن برنیامده است. ماهیت مبارزه قانونی مردم کشمیر همچنین سبب می شود تا سناریوی عوام فریبانه هند برای مداخله خارجی در جنبش آزادی نقش بر آب شود.

آصف علی خان دورانی، سفیر پاکستان در تهران، جامعه بین الملل را تشویق کرد تا هند را به منظور پایان دادن به اعمال رعب و وحشت (در این منطقه) تحت فشار قرار دهد.

وی همچنین از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا تعهدات خود را در قبال مردم جامو و کشمیر که ذیل قطعنامه های این شورا ذکر شده است، جامه عمل بخشد.

سفیر پاکستان در تهران مراتب تشکر خود را از رهبر معظم ایران، آیت الله سید علی خامنه ای و دولت فعلی برای حمایت از مشی مسلمانان کشمیر ابراز داشت و جنایات اخیر در کشمیر اشغالی توسط هند را محکوم نمود.

در این مراسم حجت الاسلام سید سلمان نقوی مدیر مدرسه امام علی (ع) از مدارس پیوسته جامعه المصطفی و آقای محمدی از دانشجویان ارشد دپارتمان زبان اردو از دانشگاه تهران، در سخنان خود جنایات صورت گرفته و نقض مکرر حقوق بشر توسط نیروهای هندی را در کشمیر را محکوم کردند. دانشگاهیان، روشنفکران، اصحاب رسانه، اعضای جامعه پاکستان در ایران، دانشجویان پاکستانی و ایرانی دپارتمان زبان اردو دانشگاه تهران نیز از حاضرین در این مراسم بودند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin