سفیر پاکستان ضمن اشاره به اهمیت سفر نخست وزیر این کشور به تهران و ریاض، این رویکرد نوازشریف را در راستای کاهش تنش در منطقه دانست.

به گزارش آوا دیپلماتیک، نورمحمد جدمانی در گفتگو با ایسنا، روابط بین جمهوری اسلامی پاکستان و پاکستان را بسیار قوی توصیف کرد و افزود: دو کشور در زمینه‌های مختلفی با یکدیگر همکاری دارند و با وجود تحریم‌ها تا امروز روابط دو کشور برای طراحی نقشه آینده روابط تهران- اسلام آباد به خوبی پیش رفته است.

او در پاسخ به این سوال که رفع تحریم‌ها علیه ایران چه تغییری در روابط دو کشور ایجاد خواهد کرد نیز گفت: رفع تحریم‌ها برای هر دو کشور اثرات مثبتی را به دنبال خواهد داشت و پاکستان به دنبال استفاده هرچه بهتر از فرصت‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری و گسترش روابط متقابل بین تهران و اسلام‌آباد است.

جدمانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به سفر نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان به تهران و ریاض این سفرها را در راستای افزایش ثبات در منطقه و میان کشورهای مسلمان دانست و تأکید کرد: همان‌طور که می‌دانید سفر وزیر امور خارجه پاکستان در راستای ایجاد فضای خوب و کاهش تنش‌ها در منطقه بود. سفر وی به عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال قرار گرفت.

او ادامه داد: نواز شریف ایجاد وحدت و برادری میان کشورهای مسلمان را وظیفه خود می‌داند و در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه تلاش می‌کند و خوشبختانه این اقدام نخست‌وزیر پاکستان نیز مورد پذیرش قرار گرفت.

جدمانی در پایان سفر نواز شریف به تهران و ریاض را تلاش برای ایجاد ثبات در منطقه دانست و گفت: پاکستان به دنبال ایفای نقش خود در منطقه برای اتحاد امت اسلامی است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin